گروه های استعداد یابی سوار کاری در شهرستان های ارومیه فعالیت می کنند.

بهروز نهایی رئیس هیئت سوار کاری  آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: هم اکنون گروه های استعداد یابی در شهرستان های خوی، سلماس، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان و ارومیه ، ماکو فعالیت می کنند تا سوارکاران با قابلیت را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: کمیته استعداد یابی نزدیک به یک سال است که فعالیت می کند و این کار باعث می شود آنهایی که در این ورزش با استعداد هستند زودتر شناسایی شوند.

نهایی در ادامه گفت: متاسفانه با کمبود اعتبار و بودجه روبرو هستیم ولی با این حال فعالیت های خود را در شهرستان ها انجام می دهیم و رقابت های سوار کاری را برگزار می کنیم.

وی اشاره کرد در آذربایجان غربی بیشتر پرش با اسب انجام می شود  علاقمندان زیادی هم دارد.

نهایی گفت: سوارکاران ایرانی از قابلیت های خوبی برخوردارند و می توانند در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و این در شرایطی است که متاسفانه با مشکل قرنطینه و عدم خروج اسب از ایران مواجه هستیم و این مشکل هر چه زودتر باید حل شود.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مسابقه ای در استان برگزار نشد و سوارکاران فقط تمرین  کردند ولی بعد از آن رقابت های ما آغاز می شود و تا پایان سال ادامه دارد و از تقویم ورزشی فدراسیون عقب نمی مانیم.

نهایی گفت: هر چه رقابت های سوار کاری در استان رونق کافی را داشته باشد انگیزه و روحیه علاقمندان مضاعف می شود و عملکرد بهتری می توانند داشته باشد.

وی یادآور شد: اداره کل تربیت بدنی استان در حد توان به ما کمک می کند و فدراسیون نیز سال گذشته مبلغی را به ما دادند که برای اجرای مسابقات استفاده کردیم.

نهایی عنوان کرد: شخص حیدری از زحمتکشان جامعه سوار کاری است که برای رفع موانع و مشکلات این ورزش تلاش فراوانی دارد و این عملکرد وی قابل ستایش است و همگان باید با همکاری و همیاری هم سوار کاری کشورمان با به جایگاه واقعی برسانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سوار کاری به همراه شنا و تیراندازی از ورزش های قدیمی دنیاست که ائمه معصومین نیز به فراگیری آن توصیه های فراوانی کرده اند و چه خوب است با فراهم کردن امکانات آن در سطح جامعه فراگیر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار