نگهبان ، توسعه ناسازگار و غیر علمی ساخت و ساز را از دلایل عمده خسارت های زیاد زلزله دانست و بر لزوم آگاهی شهروندان نسبت به مقاوم و ایمن سازی ساختمان ها تاکید کرد .

  گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران مهندس رضا نگهبان مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت : در شرایطی که خطر زلزله وجود دارد ، اگر ساختمان ها و سازه ها اصولی و سازگار با میزان خطر ، طراحی و ساخته نشوند و همچنان شاهد رشد و توسعه ناموزون شهری باشیم ، حوادث نامطلوب و خرابی ها دور از انتظار نیست .
 
وی با تاکید بر این که  توسعه ناسازگار و غیر فنی و علمی ، دلیل خسارت های بسیار زیاد در زلزله است، افزود : با توجه به این موضوع اولویت اصلی پیشگیری ، مقاوم سازی و ایمن سازی است که فقط با افزایش آگاهی شهروندان مقدور است .
 
نگهبان با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه اطهار کرد : شهرداری تهران در این زمینه به کمک  اساتید خبره کلاس های مختلف آموزشی برای مهندسان ناظر و پرسنل شهرداری برگزار کرده و همچنین با ذکر مفاد تبصره های قانونی ماده صد در پشت برگه های رای و توانمند سازی سایت شهرداری برای دسترسی همه شهروندان ، اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است .
 
مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد خاطر نشان کرد : افزایش آگاهی مهندسان ناظر و ماموران شهرداری نیز از عوامل موثر بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز است ، چراکه این عوامل از ابزارهای کنترل ساخت و ساز هستند که باید مورد توجه قرار گیرند .
برچسب ها: توسعه ، غیر فنی ، زلزله ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار