رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فیروزكوه از تامین اعتبار برق رسانی و تامین زیرساخت ها تا ورودی كمپ گردشگری منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی خبر داد.

سید 'احمد حسینی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: این مهم با انجام پیگیری های مجدانه و عنایت خاص فرمانداری شهرستان به نتیجه رسیده است و امید می رود تا با تعامل و همكاری ادارات برق و راه و ترابری شهرستان هر چه سریع تر شكل اجرایی به خود بگیرد.

وی گفت: از زمان انتزاع اداره گردشگری فیروزكوه از شرق استان تهران تاكنون، به دفعات بازدیدهایی چند از مناطق گردشگری شهرستان انجام شده و برنامه ریزی جهت ساماندهی هر چه بیشتر آنها در بازه های زمانی كوتاه و بلندمدت صورت پذیرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فیروزكوه با بیان اینكه در كوتاه مدت برنامه های این نهاد در مناطق گردشگری به دو مرحله تقسیم شده است، خاطرنشان كرد: در مرحله نخست آبرسانی موقت به كمپینگ منطقه تنگه واشی و چشمه آب معدنی 'خمده'، نظافت این مناطق و ساماندهی نحوه حضور و اسكان مسافران در آنها در دستور كار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیك و با شروع فاز دوم این برنامه، عملیاتی نظیر تسطیح ورودی كمپینگ خمده، تسطیح و آسفالت ورودی تنگه واشی و هرس درختان طول مسیر به منظور افزایش دید رانندگان، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

حسینی ابراز امیدواری كرد به منظور رفاه حال مسافران در ایام باقی مانده تا پایان تعطیلات تابستانی و سرد شدن هوا، با همكاری ادارات ذی ربط هر گونه عملیات ساخت و ساز به منظور جلوگیری از خطر سقوط مصالح ساختمانی و . . . در منطقه تعطیل شود.

وی استقرار سرویس های بهداشتی سیار، تامین آب شرب ثابت به شكل آبخوری در طول مسیر مناطق گردشگری و آبرسانی دائم به كمپینگ های گردشگری را از جمله برنامه های این نهاد در بلندمدت عنوان و تصریح كرد: طرح جامع گردشگری در مناطق و نقاط مطرح گردشگری شهرستان اجرایی می شود.

این مقام مسؤول از لزوم وضع قوانینی به منظور عقب نشینی بناها، تعریض مسیر، تخریب سازه های قدیمی و مدیریت ساخت و سازهای مسیر تنگه واشی و روستای 'جلیزجند' خبر داد و گفت: احداث نرده حفاظتی در طول مسیر، تامین پوشش خطوط تلفن همراه و احداث كمربندی و جاده دوم دسترسی ورودی به تنگه واشی سایر اقداماتی است كه اجرای آنها می تواند به رفاه هر چه بیشتر مسافران و گردشگران بیانجامد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.