امام جمعه شهرستان دماوند گفت: امروز جمهوری اسلامی و کشور ایران نماد عینی برای جنبش عدم تعهد در جهت تحقق شعار نه شرغی و نه غربی است.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دشمنان ایران از سال های گذشته برای نابودی این کشور، نظام، آرمان ها و حتی وارثان دین الهی تلاش های بسیاری کردند و از ابزارهای مختلفی در جهت رسیدن به اهدافشان پیش گرفتند ولی موفق نشدند.

وی با بیان اینکه پيروزي انقلاب اسلامي سبب شد هم در ساختار و هم در كاركرد نظام چه در سطح داخلی و چه بين‌المللی، تغيير و تحولات اساسي رخ دهد، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به سر می بردیم که نیازی به وجود سفارتخانه و یا تعامل با کشورهای دیگر نبود ولی امروز می بینیم به برکت نظام و انقلاب کشورهای بسیاری برای همکاری و ایجاد ارتباط با ایران تلاش می کنند.

امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در ساختار نظام بين‌الملل با توجه به حاكم بودن نظام دوقطبي در آن زمان، ايجاد جبهه‌اي جديد كه متكي به غرب و شرق نبود، سبب خيزش دوباره جنبش عدم تعهد و ملتهاي مستقل شد، تا جايي كه آنها توانستند در عرصه روابط بين‌الملل نقش‌آفرين شوند.

علاءالدینی با بیان اینکه در اين ميان كشورهاي اسلامي نيز با اتكا به هويت تمدني خود، توانستند تاثير قابل توجهي بر تحولات بين‌الملل بگذارند، بیان داشت: انقلاب اسلامي ایران نیز توانست اقدامات نويني را در نظام بين‌الملل به منصه ظهور برساند كه از جمله آنها جنبشهاي آزادي‏بخش و ملتها هستند كه به‌عنوان نقش‌ آفرينان جديد، ديدگاه‏هاي آنها مي‌تواند بر دولت‌ها و روابط بين‌الملل تاثيرگذار باشد.

این مقام مسئول با اشاره به حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای مختلف غربی، افزود: حرکت بيداري اسلامي يا خيزش اسلامي پديده‌ عظيم و فراگيري بود که حدود به واسطه آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف جهان پدید آمد.

وی اذعان داشت: علی رغم تمامی توطئه ها و تحریم هایی که بر علیه ایران و کشورهای مسلمان جهان از سوی دشمن اعمال می شود ولی آنچه به برکت دین مبین اسلام و این انقلاب پایدار و ماندگار مانده است، ادبیات ایران می باشد که همواره این کشور در جهان به عنوان کشوری قدرتمند، ماندگار، حامی ولایت فقیه و مظلومان و ستم دیدگان معرفی می شود که می توان نمونه آن را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به وضوح دید.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به  هفته دولت، جایگاه والا و ارزشمند دولتمردان کشور به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: دولت و نظام ما مفتخر است که شهیدان گرانقدری چون رجایی و باهنر را الگوی خود در جهت توسعه و آبادانی کشور قرار داده است و تمامی این ارزش ها به برکت راه و منش آنان است.

علاءالدینی با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها و حضور مدعوین و مسئولان از 100 كشور عضو جنبش غیرمتعهدها، بیان داشت: شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با حضور 100 كشور بصورت رسمی برگزار می شود كه از این تعداد 41 كشور در عالیترین سطح شركت خواهند كرد كه از این تعداد، حضور 35 كشور در سطح سران، پنج كشور در سطح معاون اول رییس جمهوری و یك كشور در سطح رییس مجلس قطعی شده كه این آمار نشان می دهد جایگاه ایران روز به روز در حال شکوفایی است.

وی در ادامه از مسئولان شهرستان نیز خواست تا تدابیر لازم در جهت فراهم سازی شرایط مطلوب با برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها که احتمال حضور اعضای آنان در مناطق اطراف و حاشیه پایتخت می رود، اندیشیده شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.