عدم همكاری آمریكا در پس گرفتن زائران ایرانی ربوده شده در سوریه توسط نیروهای مسلح، تبعات سختی برای این كشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به احضار سفیر سوئیس حافظ منافع آمریكا در ایران به وزارت خارجه اشاره كرد و گفت: دولت آمریكا به دلیل تامین سلاح های معترضان در سوریه و حمایت از آنها در ربوده شدن زایران ایرانی مسئول است.

اسماعیلی به پیگیری این اتفاق از طریق كشورهای مرتبط تركیه، عربستان و قطر اشاره كرد و افزود: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به تركیه این جریان را با سران ترك در میان گذاشته و خواستار پیگیری سریع رفع مشكل از آنان شده است.

وی با بیان اینكه نباید نگران تكرار حادثه مرداد سال 77 افغانستان در زمینه ربوده شدن دیپلمات های ایران بود،اظهار كرد: در صورتی كه چنین شرایطی به هر دلیلی پیش بیاید كشورهای حامی نیروهای مسلح به ویژه آمریكا باید تبعات آن را پرداخت كنند.

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود به پیگیری شدید بازپس گیری زائران ایرانی از نیروهای مسلح معترض در سوریه اشاره كرد و گفت: مسئولان نظام اسلامی به صراحت اعلام كرده اند، كشورهای حامی نیروهای مسلح در مقابل هر نوع كوتاهی باید پاسخ گو باشند و باید متوجه باشند كه هر نوع سهل انگاری در این زمینه برای آنان گران تمام می شود.

اسماعیلی با بیان اینكه مسئولیت حفظ جان زائران ایرانی بر عهده مسولان سوری بود، خاطر نشان كرد: امروز مسئولیت اصلی متوجه آنان است و باید تا بازپس گیری زائران و حصول نتیجه پیگیری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به واكنش نظام اسلامی در توطئه چینی دولت مستكبر آمریكا برای تحریك ایران اشاره كرد و افزود: ایران همواره در تمامی شرایط با منطق و تدبیر وارد عمل شده و پاسخ دندان شكنی به دسیسه های این كشور مستكبر داده است.

این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینكه تجربه به دولت آمریكا ثابت كرده كه واكنش ایران برای آنان بسیار پشیمان كننده است، خاطرنشان کرد: امروز شاید این دولت مستكبر قصد وارد كردن فشار به ایران را داشته باشد، اما باید پیش از هر اقدامی متوجه تبعات سخت و زیان آور آن باشد./س

برچسب ها: تبعات ، سخت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.