يک کارشناس سياست خارجي گفت:‌ ارتباط جمهوري اسلامي ايران و مصر در عالي‌ترين سطح در حال بهبود و ارتقا بوده و اين دو کشور مي‌توانند در تحولات خاورميانه تاثيرگذار باشند.

احمد بخشايش‌اردستاني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه امروز مصر به عنوان محور جبهه مقاومت در منطقه محسوب مي‌شود، گفت: در زمان مبارک، مصر ارتباط نزديکي با آمريکا و رژيم صهيونيستي داشت، لذا سالانه کمک‌هاي مالي فراواني از اين رژيم و آمريکا دريافت مي‌کرد اما امروز اين کشور به عنوان يکي از محورهاي اصلي جبهه مقاومت در خاورميانه محسوب مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينکه مرسي سياست‌هاي مستقلي در مصر به اجرا گذاشته است، افزود: مرسي سياست‌هاي مستقل خود را به تدريج پيش برده تا موقعيت خود را استحکام بخشد و زماني که تمام منافذ قدرت را بدست آورد سياست‌هاي اصلي خود را اجرا خواهد کرد.

بخشايش‌اردستاني روابط تهران و قاهره را در حال ارتقا دانست و تصريح کرد: ارتباط جمهوري اسلامي ايران و مصر در عالي‌ترين سطح در حال بهبود و ارتقا بوده و اين دو کشور مي‌توانند در تحولات خاورميانه تاثيرگذار باشند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به شکست‌هاي منطقه‌اي آمريکا و رژيم صهيونيستي خاطرنشان کرد: مصر يکي از کشورهاي مهم خاورميانه و جهان اسلام است، لذا سقوط مبارک براي آمريکا و رژيم صهيونيستي قابل تحمل نبوده و اين امر ضربه‌اي سنگين براي جبهه استکبار و رژيم جعلي صهيونيستي است.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: مصر ، مرسی ، جبهه مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار