رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اولویت بهزیستی قرار دادن فعالیت‌های ورزشی در کنار فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ همایون هاشمی امروز در مراسم آغاز به کار هفتمین جشنواره فرهنگی – ورزشی فرزندان مهر در استان اردبیل افزود: دولت در طی سنوات گذشته و به ویژه در چند سال اخیر تلاش کرده با ارتقای فرهنگ ورزشی و هنری روحیه گذشت و جوانمردی را در فرزندان تقویت کند که این خود گامی جدی در راستای توانمند‌سازی فرزندان بی‌سرپرست است.

وی گفت: هم اکنون بهزیستی با قامتی رشید و استوار در صحنه خدمت و در کنار گروه‌های خدمتی حاضر است و تلاش می‌کند با بسط و گسترش عرصه توانمند‌سازی موضوع ورزش را نیز در کنار مقوله فرهنگی جانشین کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور توانمند‌سازی را مهمترین مولفه سازمان بهزیستی و سرمایه‌گذاری در این راستا را اولویت این سازمان بزرگ اعلام کرد و افزود: در موضوع برگزاری المپیاد‌های ورزشی و فرهنگی تغییر رویکرد فرهنگی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم که همین امر سبب شده تا سازمان بهزیستی بتواند به قله‌های رفیع فرهنگی، ورزشی و هنری دست یابد.

هاشمی گفت:‌ سازمان بهزیستی با توجه به تکلیف شرعی، وظیفه انسانی و ماموریت قانونی خود در قبال کودکان بی‌سرپرست برای فراهم نمودن زمینه‌های زندگی مناسب و مطلوب و به منظور توانمند‌سازی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، آموزشی و فرهنگی آنان نیازهای کودکان بی‌سرپرست را به عنوان عضوی از جامعه در ابعاد مختلف مورد توجه قرار می‌دهد.

وی همچنین افزود:‌ در 10 روز برگزاری جشنواره فرهنگی فرزندان مهر بالغ بر یک هزار و 500 نفر از استان‌های مختلف وارد این چرخه می شوند که با توجه به نیاز کشور به این ظرفیت ما این توانمندی را فراهم کرده‌ایم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.