مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت‌: تا آخر مرداد ماه بیش از 7 میلیون و 335 هزار گردشگر داخلی وارد استان اردبیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی با اشاره به اینکه در یک هفته گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار مسافر به خاطر تعطیلات عید فطر وارد استان اردبیل شده‌اند، افزود: ‌پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلات پیش‌روی پایتخت به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد به نظر می‌رسد حجم وسیعی از سفرها به استان را شاهد باشیم.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تا آخر مرداد ماه 283 هزار و 245 مسافر و توریست خارجی اغلب از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار و عمدتاً از کشور آذربایجان و کشورهای همسایه وارد استان اردبیل شده‌ است.

ندایی افزود: بیشتر این مسافران با مقصد گردشگری و طبابت وارد استان شده‌اند که به نظر می‌رسد همچنان این ورود و تردد ادامه پیدا کند.

وی یکی از علل اصلی ورود پر‌شمار مسافران و گردشگران خارجی به اردبیل را حذف روادید اعلام کرد و گفت: البته به توجه به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد این تمهید در روزهای اخیر دچار خدشه شده است و سبب پایین آمدن آمار ورودی مسافران خارجی شده که امیدواریم از هفته آینده با برقراری روال گذشته در حذف روادید بتوانیم شاهد حضور مسافران و گردشگران در این استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: از نظر جایگاه ورود گردشگران خارجی نیز گمرک بیله‌سوار از گمرکات تراز اول در تردد مسافران و گردشگران خارجی است به طوری که از 2 میلیون و 829 هزار توریسم خارجی ورودی به گمرکات کشور 11.2 درصد سالانه از طریق گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.