سند آمايش ميگو در كارگروه توليد استان تصویب شد.

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ معاون برنامه ريزي استانداري گلستان در جلسه كارگروه توليدات استان با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به اينكه آب دريا براي شيلات استان ظرفيتي عظيم محسوب مي شود مي تواند در توليد و تكثير ميگو از آن به خوبي استفاده كرد كه اين امر توسعه استان را به دنبال دارد.

رضاغلامي افزود:ماهر گونه حمايت از لحاظ اعتبار و مديريت لازم از اين سند را خواهيم داشت تا همه ي حلقه هاي توليد ميگو در استان تكميل گردد و براي مسولين استان اين پروژه ها مي تواند در توليد وصادرات غيرنفتي بسيار ارزشمند باشد .

وي اظهار داشت: در تهيه سند آمايش ميگو، برنامه ريزي براي استفاده از همه ظرفيت ها خواهد بود كه اين برنامه ريزي و اخذ اطلاعات دو سويه بايد در يك نقطه عطف، همگرايي و هم افزايي ايجاد كند و اين همگرايي است كه ما را به هدف و مقصودي كه در سند آمايش تعريف مي شود، مي رساند.

همچنين مدير كل شيلات استان گلستان در اين كارگروه از روند پرورش ميگو در دنيا ،ايران و استان سخن گفت و افزود: با توجه به اينكه حدود 70 درصد تكثير ميگو در دنيا و صد در صد در كشور از گونه ميگو و انامي مي باشد، اين گونه به علت شوري كم و اقليم و خاك مناسب در سايت ميگو گميشان طي 120 روز پرورش، به وزن 15 گرم مي رسدو متوسط سه و نيم تن در هكتار مي توان برداشت وتوليدكرد.

پاسندي اذعان داشت: با توجه به شرايط اقليم مناسب ، كيفيت آب درياي خزر و وجود اراضي كم بازده در شمال گميشان كه بيش از 40 هزار هكتار زمين شوره زار و غير استفاده كشاورزي وجود دارد،مي توان با هدايت سرمايه گذاران كارآفرين در صنعت شيلات به خصوص پرورش ميگو استان گلستان به يكي از قطب هاي بزرگ پرورش ميگو در كشور تبديل شود.

وي يادآور شد: با توجه به امكان پرورش ماهي قزل آلا بعد از برداشت ميگو، اقتصادي بودن اين طرح را به دنبال خواهد داشت.

مديركل شيلات گلستان به تنظيم سند آمايش ميگو در استان اشاره كرد و افزود: با توجه به موفقيت آميز بودن پرورش ميگو در سال 90 و ادامه فعاليت در سال 91،سندآمايش ميگو با نظارت دامپزشكي و محيط زيست استان و حمايت استاندار ومعاونين وي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان گلستان تهيه و تدوين خواهد شد.

پاسندي ادامه داد: سند چشم انداز توليد ميگو در گلستان طي سه برنامه كوتاه مدت ،ميان مدت و بلند مدت براي توليد ، اشتغال پايدار ، ارز آوري و صادرات غير نفتي تا سال 1420 برنامه ريزي مي شود.

وي تدوین سند چشم انداز ميگو گلستان را گامی مهم در راستای برنامه ریزی مدون برای سرعت بخشی به روند توسعه استان دانست و گفت: سند چشم انداز توسعه پرورش ميگو يكي از سندهاي افتخار شيلات گلستان است كه ارايه شده است و گلستان این افتخار را دارد كه از استان های پیشرو كشور در زمینه تدوین و تصویب سند آمایش است و اميدواريم بتوانيم در شكوفايي اين سند

تمام تلاش خود را به كار گيريم ./س

برچسب ها: میگو ، گلستان ، گمیشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.