هیات انتخاب جشنواره بین المللی تورنتو سه شنبه آخرین عناوین شرکت کننده در این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مووی لاین، هیات انتخاب جشنواره بین المللی تورنتو سه شنبه آخرین عناوین شرکت کننده در این جشنواره را اعلام کرد.
بدین ترتیب 289 فیلم از 72 کشور جهان در طول روزهای جشنواره نمایش داده خواهند شد که از این تعداد، 146 عنوان نخستین نمایش جهانی خود را خواهند داشت.
در بین عناوینی که در روز آخر اعلام شد ، نام "عشق" (ساخته میشاییل هانکه و برنده نخل طلای کن امسال)، "همه روزه"  ساخته مایکل وینتر باتم، کارگردان متفاوت انگلیسی)، "مثل یک عاشق" (عباس کیارستمی) و" من و تو"(برناردو برتولوچی) به چشم می خورد. فهرست بلندبالایی از کلیه کارگردانان و بازیگرانی که قرار است در این رویداد هنری حضور به هم رسانند نیز از سوی دفتر جشنواره اعلام شده است.
فیلم های انتخاب شده توسط این جشنواره در چهار بخش طبقه بندی شده شامل "اساتید" ، "کشف استعدادها"، "ماوریکس/ مستقل ها" و "مستند" اعلام شده اند.
فیلم عباس کیارستمی در بخش "اساتید" حضور دارد. در بخش "ماوریکس"، عوامل فیلم پس از نمایش بر روی صحنه می آیند و با تماشاگران گفتگو می کنند. فیلمهایی از جکی چان و خاویر باردم در این بخش حضور دارند. بخش "مستند" هم همراه با کنفرانس خواهد بود و حضور همگان در آن آزاد است.
در بین کارگردانانی که انتظار می رود شخصا در جشنواره حاضر باشند، نامی از عباس کیارستمی نیست، اما حضور داستین هافمن در مقام کارگردان (که اخیرا فیلمی با عنوان "کوارتت" را کارگردانی کرده) در نوع خود جالب است.
پی یرس هندلینگ، مدیر جشنواره تورنتو، در مصاحبه ای گفت: فیلم‌های اساتید ارائه دهنده میراث زنده سینما هستند. ما افتخار داریم که ساخته های جدید کارگردانان مشهور و شناخته شده ای چون مانوئل دو اولیویرا، میشائیل هانکه، برناردو برتولوچی و عباس کیارستمی را نمایش می دهیم. تمامی چهارده کارگردان حاضر در بخش "اساتید" مورد احترام تماشاگران، منتقدین و از همه بالاتر مورد احترام فیلمسازانی هستند که از آن سبک تاثیر پذیرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار