به منظور تحقق جذب بیش از 7 میلیون جهانگرد، حضور مستمر و هدفمند در نمایشگاه ها یک ضرورت بوده و با تحقق این هدف، شاهد گسترش تورهای ورودی خواهیم بود.

حسین جعفری مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها با هماهنگی بخش خصوصی و بازارهای هدف ایران برنامه ریزی شده است، می توان به حضور دفاتر مسافرتی، تورگردانان و دست اندرکاران بخش خصوصی گردشگری کشورمان در نمایشگاه های جاتای ژاپن در 30 شهریور، مالزی17 شهریور، لهستان6 مهر و چین در 6 آبان اشاره کرد.

جعفری با اشاره به اینکه كليه كشورهاي پيشرو در زمينه گردشگري تلاش دارند تا با حضور در اين نمايشگاه‌ها، به روزترين خدمات و دستاوردهاي گردشگري خود را به نمايش گذاشته و بخشي از جريان تورهاي ورودي را به سمت خود گسيل كنند، گفت: به همین جهت با اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در دوره حضور جدید کشورمان در نمایشگاه‌های جهانگردی، این حضور ایران به گذشته در ابعاد کمی و کیفی، متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با تعهد کاری و اشراف کامل بر بازارهای جهانی گردشگری، به عنوان مجری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مقدمات حضور بخش خصوصی و تورگردانان ایران در نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی جهانگردی را فراهم خواهد ساخت.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در همین راستا مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه های جهانی، یک هدف متعالی برای معرفی شایسته ایران، فروش بسته‌های مسافرتی و جذب سرمایه گذاران به شمار می رود، گفت: به منظور تحقق جذب بیش از 7 میلیون جهانگرد، حضور مستمر و هدفمند در نمایشگاه ها یک ضرورت بوده و با تحقق این هدف، شاهد گسترش تورهای ورودی خواهیم بود.

جعفری با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت گردشگری کشور به عنوان نهاد سیاست‌گذار در عرصه گردشگری، امسال در نمایشگاه‌های بزرگی چون فیتور، لندن، برلین، جاتا، سنگاپور، مسکو، فنلاند و ... حضور خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: حضور در این بازارها، افزون بر تبلیغ جاذبه‌های جهانگردی، به طور حتم منجر به فروش بسته‌های سفر و افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی در ادامه همچنین از تدوین نظام جامع نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی حضور سالانه ایران در تقویم نمایشگاه‌های سالیانه بین‌المللی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تحقق این امر گام مهمی در نظام‌مندی نمایشگاه‌های جهانگردی برداشته شود.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین حرفه‌ای شدن برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یک ضرورت بر شمرد و ابراز داشت که از این پس حضور در نمایشگاه‌های جهانی متناسب با بازار فعالیت دفاتر مسافرتی و تجارب آنها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار