وزير امور خارجه كشورمان گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته علی رغم مشکلات موجود با هوشمندی و درایت به گونه‌ای در تعاملات بین‌المللی خود عمل کند که حداکثر نتایج ایجابی را برای خود جمع کرده و از اثرات مسائل تحمیل شده، بکاهد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، وزیر امور خارجه با تبریک هفته دولت، درباره دستاوردهای دولت در دستگاه دیپلماسی و عرصه بین المللی اظهار داشت: هیچگاه جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط اینچنینی در عرصه بین المللی قرار نگرفته بود. در این دو سال اخیر با شرایط بسیار ویژه ای در همه ابعاد؛ تحولات منطقه ای، بین المللی، مسائل داخلی و تحریمها روبرو بوده ایم.

وی افزود: البته خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته علی رغم مشکلات موجود با هوشمندی و درایت به گونه ای در تعاملات بین المللی خود عمل کند که حداکثر نتایج ایجابی را برای خود جمع کرده و از اثرات مسائل تحمیل شده، بکاهد.

صالحی در ادامه تصریح کرد: اما به نظر من نتیجه این کارها و ارزیابی آنها به بعد موکول خواهد شد زیرا زمانی که در آن شرایط قرار داریم، شاید خیلی ابعاد مسئله روشن نباشد و بسیاری از قضایا را نیز نمی توان به وضوح مطرح کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اقداماتی که در بعد سیاسی انجام می شود و به حداکثر رساندن ایجابیات تحولات منطقه نسبت به کشور خودمان در شرایط فعلی قابل طرح نیست و از این رو ما الان نمی توانیم تحلیل جامع و کاملی از قضایا داشته باشیم. این را به آینده و زمانی که بعضی از مسائل را بتوان بازگو کرد، موکول می کنیم که آیندگان تحلیل خود را از این قضایا داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار