استاندار خوزستان از بهره برداری و افتتاح 761 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 511 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در استان خبر دا د.


به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته دولت در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با هفته دولت طرحهای متعددی در استان به بهره برداری می رسند که جدا از طرحهای پتروشیمی، 761 طرح از منابع استانی و ملی هستند.
وی با بیان اینکه اعتبار این طرحها 511 میلیارد تومان است، گفت: بهره برداری ازاین طرحها بیش از پنج هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد می کند.

حجازی 16 درصد منابع هزینه شده را برای طرحهای منطقه ویژه بندر امام خمینی عنوان کرد و افزود: بهره برداری از بندر بوخذر شادگان که جایگزین بندر دورق است، از جمله طرحهای سازمان بنادر است که منجر به رونق تجاری شهرستان شادگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرحهای دیگری نیز در بندر خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی با سرمایه گذاری 83 میلیارد تومان در این هفته بهره برداری می شوند.

استاندار خوزستان همچنین به پروژه های آماده افتتاح دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: شرکت برق منطقه ای با 165 میلیارد تومان بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است و بیشترین سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در بخش شهرکهای جدید، پست، خطوط انتقال و پایداری شبکه برق بیشترین تحولات را در دولت نهم و دهم انجام داده است، افزود: این شرکت با سرمایه گذاری یک هزار و 100 میلیارد تومان فعالیتهای مثبتی انجام داده به طوری که تا 25 سال آینده مشکلی در زمینه تامین و انتقال برق نخواهیم داشت.

حجازی از بهره برداری 40 پروژه در شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعتبار 165 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر در بخشهای پست و خطوط انتقال استان ما به خودکفایی رسیده است و در همه شهرهای استان خطوط انتقال ایجاد شده اند.

وی همچنین به طرحهای بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: پس از شرکت برق منطقه ای بنیاد مسکن با بهره برداری از 115 پروژه طرح هادی روستایی و اعتبار 45 میلیارد و 500 میلیون تومان در رتبه دوم قرار دارد.

استاندار خوزستان از بهره برداری و افتتاح 30 مدرسه توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان در هفته دولت خبر داد و گفت: 70 مدرسه دیگر نیز تا پایان شهریور توسط ین سازمان بهره بردار ی می شود و در مجموع 100 مدرسه برای سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

وی افزود: شرکت مخابرات استان خوزستان با 204 پروژه، جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز با 59 طرح و اداره راه و شهر سازی استان نیز با 86 طرح بیشترین طرحهای قابل بهره برداری را دارا هستند.

حجازی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیتهای عمرانی سال جاری اشاره کرد و گفت: برای امسال 68 پروژه مهر ماندگار برای استان خوزستان مصوب شده و پنج پروژه دیگر نیز در دستور کار دولت است که امید می رود با تصویب این طرحها، پروژه های مهر ماندگار استان به 73 پروژه افزایش یابد.

وی ارزش این پروژه ها را 12 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.  /س
 
برچسب ها: بهره برداری ، طرح ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.