شیر مادر دارای ترکیب مهمی است که از نوزاد محافظت می‌کند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماده 'اولیگوساکارید' در شیر مادر (HMO) اسیدهای چربی تولید می‌کند که به تغذیه و سکونت باکتری‌های مفید در سیستم گوارش نوزاد کمک می‌کند.

ماده HMO نه تنها در کوتاه مدت از نوزاد در برابر باکتری‌های مضر حفاظت می‌کند بلکه سیستم ایمنی او را به گونه‌ای تقویت می‌کند تا بتواند در برابر مشکلات مزمن مانند آلرژی غذایی و آسم مقاومت داشته باشد.

نقش این ماده در رشد باکتری‌های روده نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌کند، چرا که این باکتری‌ها در سیستم گوارش نوزادانی که از شیرخشک تغذیه می‌شوند، متفاوت‌اند.

HMO موجب شده باکتری‌ها، اسیدهای چربی کوتاه زنجیره‌ای تولید کنند. این زنجیره‌ها در برخی از موارد در سطوح بالاتری از دیگر پریبیوتیک‌های مورد استفاده در شیرخشک نوزادان، تولید شدند.

این اسیدهای چرب کوتاه زنجیره، می‌توانند به عنوان یک منبع برای باکتری‌های مفید استفاده شوند و رشد و توسعه گوارشی و pH را در روده تحت تاثیر قرار دهند که این امر تعداد پاتوژن‌های بیماری زا را کاهش می‌دهد./س

برچسب ها: شیر ، مادر ، محافظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
زهرا مشفق
۲۳:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
من یک نوزاد 3ونییم ماهه دارم و از شیر خودم بهش میدم. الان خیلی خوشحالم که این مطلب شما رو خواندم. چون در شیر دادن به نوزادم خیلی جدی تر و مقاوم تر شدم. ممنونم از مطالب جالب تان.