مدیر كل جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه كشاورزی نیازمند مدیریت صحیح منابع آبی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،محمدرضا اصغری در دومین نشست فرمانداران و بخشداران استان كه با موضوع آب و كشاورزی برگزار شد، افزود: توسعه كشاورزی نیازمند منابع آبی است و برای ایجاد ظرفیت های جدید برای توسعه و رونق كشاورزی نیازمند مدیریت یكپارچه در بهره برداری از منابع آبی هستیم.

وی با بیان اینكه با پر كردن چاه های غیر مجاز مشكلی حل نمی شود، اضافه كرد: باید با نصب كنتور و هوشمندسازی چاه های غیرمجاز نسبت به ساماندهی این چاه ها در استان حركت كنیم.

وی اظهار كرد: با توجه به موقعیت دریاچه ارومیه باید با بهره برداری اصولی از منابع آبی و صرفه جویی در این حوزه زمینه نجات دریاچه ارومیه را نیز فراهم كنیم.

اصغری با اشاره به اینكه تاكنون 200 چاه در استان ساماندهی شده اند، گفت: این در حالیست كه هنوز هیچ چاهی كنتورگذاری نشده است.

وی آذربایجان غربی را یك استان پایلوت در ساماندهی چاه های غیرمجاز عنوان كرد و افزود: با آبیاری تحت فشار، نصب كنتور و هوشمندسازی چاه ها می توانیم در راستای اجرای موفقیت آمیز این طرح گام برداریم.

وی در بخش دیگری از معرفی سه هزار و 200 طرح در حوزه كشاورزی به بانك های عامل استان خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر دو هزار و 700 میلیارد ریال به بانك ها معرفی شده است.

اصغری با اشاره به جایگاه نامناسب استان در خصوص اعطای تسهیلات بانكی به بخش كشاورزی اظهار كرد: باید موانع موجود در خصوص اعطای تسهیلات از بین رفته و به سمت افزایش تسهیلات اعطایی حركت كنیم.

وی تاكید كرد: فرمانداران باید بسترها و زیرساختهای لازم را برای كشاورزی و ایجاد سایت های جدید در این بخش ایجاد كنند تا موجبات رونق روزافزون كشاورزی در استان فراهم شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.