نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : حضور سران و نمایندگان كشورهای جنبش غیر متعهدها در اجلاس تهران به نوعی دهن كجی آنان به تحریمهای نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : در آستانه برگزاری اجلاس كشورهای جنبش غیر متعهدها در تهران ، ایران اسلامی به مركز سیاسی منطقه و بین الملل تبدیل شده و نقش كشورمان در معادلات سیاسی جهان بالا رفته است.

وی گفت : استقبال سران كشورهای عضو جنبش غیر متعهدها كه 118 كشور عضو آن می باشند و 20 كشور نیز به عنوان عضو ناظر این جنبش هستند از سویی سبب شده كه موقعیت ایران در مذاكرات هسته ای بیش از پیش ارتقا یابد و موضوع واهی اجماع جهانی علیه ایران اسلامی در دفاع از حقوق صلح آمیز هسته ای خود منتفی شود.

عاملی افزود : اكثریت كشورهای جهان عضو جنبش غیر متعهدها هستند و این نشان دهنده آن است كه استكبار جهانی فقط از چند كشور انگشت شمار و زورگوی جهان به عنوان اجماع جهانی یاد می كند.

امام جمعه اردبیل گفت : نظام سلطه در 33 سال گذشته همواره تلاش داشته است كه تصویری بد از جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان ارایه و ملت ایران را خشن و ملتی به دور از موازین انسانی و بین المللی قلمداد كند ولی حضور دو هزار خبرنگار از كشورهای گوناگون همزمان با برگزاری این اجلاس در تهران فرصت مناسبی است كه بر همه این یاوه گویی ها خط بطلان كشد.

وی همچنین افزود : این جنبش مسوولیت خطیری را در اجلاس تهران بر عهده دارد چرا كه مظلومان دنیا به این جنبش چشم دوخته اند مظلومانی كه بر این باورند نمی توان دنیا را با حق ویژه برای زورگویان اداره نمود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه گفت : سوابق سازمان ملل متحد نشان می دهد كه این سازمان نه تنها در برابر زورگویی ها و برافروختن آتش جنگ از سوی كشورهای نظام سلطه علیه كشورهای ضعیف عاملی بازدارنده نیست بلكه خود تشویق كننده به این جنایات و نابرابری هاست./س

برچسب ها: اردبیل ، جنبش ، غیرمتعهدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.