مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: جشنواره رضوی در حوزه كودك و نوجوانان ظرفیتی جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارا ن ارومیه،سیدصادق رضایی در پنجمین نشست كارگروه كودك و نوجوان دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ارومیه افزود: باید دامنه‌ فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره‌های رضوی در حوزه ی كودك و نوجوان به سمت جهانی شدن پیش برود چرا كه كودكان دیگر كشورها به ویژه كشورهای مسلمان مشتاق حضور در این نوع جشنواره ها هستند.

وی اضافه كرد: دامنه‌ فعالیت‌های این جشنواره می‌ تواند در بخش كودك و نوجوان نیز در بسیاری از كشورها مانند عراق، بحرین، پاكستان، هند، لبنان، سوریه، افغانستان و حتی كشورهای غربی گسترده‌تر شود.

وی قصه را زبان بین المللی عنوان كرد و ادامه داد: جشنواره‌ قصه‌گویی رضوی در زمینه بین المللی شدن می‌تواند پیشگام باشد چرا كه قصه، زبانی بین‌المللی، هنری و قدیمی به شمار می‌رود و میل بشر به شنیدن قصه امری فطری است.

مدیر عامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اظهار كرد: شناساندن معارف رضوی به كودكان و نوجوانان مهمترین انتظاری است كه از این جشنواره‌ها وجود دارد چرا كه این گروه سنی به دلیل فطرت پاك خود به خداوند نزدیك‌ترند و كانون از این مزیت نیز برخوردار است كه همان كار مورد علاقه بچه‌ها را انجام می‌دهد.

رضایی گفت: دست اندركاران این جشنواره باید انگیزه‌ الهی، توجه به نیاز مخاطب و كیفیت‌گرا بودن را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.

وی اضافه كرد: كارشناسان دبیرخانه جشنواره، برای دعوت از قصه‌گویان خارجی تلاش زیادی كرده‌اند و فراخوان‌های جشنواره‌های بین‌المللی رضوی را نیز به هفت زبان دنیا شامل زبانهای انگلیسی، آلمانی، عربی، روسی، اسپانیایی، تركی استانبولی و فرانسوی ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان در كشورهای مختلف قرار داده‌اند./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.