يک کارشناس سياست خارجي گفت: جنبش عدم تعهد مي تواند نارسايي ها و ساختارهاي ناعادلانه در مجامع بين المللي را بهبود بخشد و اعضاي اين جنبش‌با انسجام دروني و راهبردهاي هماهنگ جهاني مي توانند بر سازمان ملل و نهادهاي ديگر بين المللي تاثير بسزايي داشته باشند.

رضا طلايي نيک در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به ظرفيت بالاي جنبش عدم تعهد در مديريت جهاني گفت: حضور بيش از 120 کشور در جنبش عدم تعهد و اهداف اساسي اين جنبش براي مديريت  مشترک جهاني ظرفيت ساز بوده و رياست دوره اي جمهوري اسلامي ايران در جنبش عدم تعهد فرصتي تاريخي و بنيادي براي تحولات جهاني بوده که اين جنبش در يکي از حساس ترين نقاط  تاريخي جهان قرار گرفته و  ايران با مديريت بر اجلاس نم در طي سه سال آينده نقش راهبردي در تحولات جهاني و منطقه اي خواهد  داشت.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به تلاش هاي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي براي تضعيف اجلاس تهران افزود: آمريکا و رژيم جعلي صهيونيستي سعي داشتند تا با فشار بر ساير کشور ها اجلاس تهران را تضعيف کنند اما در پيشبرد اين هدف شوم خود نا کام ماندند.

طلايي نيک ادامه داد: رهنمودهاي راهبردي مقام معظم رهبري، مواضع رئيس جمهور کشورمان و حضور رئيس جمهور مصر از برجستگي هاي اجلاس عدم تعهد در تهران خواهد بود.

وي با تاکيد بر فرصت تاريخي جنبش عدم تعهد در تهران براي تاثير گذاري بر مديريت جهاني افزود: نزديکي مواضع اعضاي اصلي عدم تعهد به ايران فرصت جديدي براي تحولات منطقه بوده و بيداري اسلامي، خيزش ها در آسيا، آفريقاو آمريکاي لاتين عليه نظام سلطه و بحران اقتصادي غرب فرصت تاريخي را براي ايران رقم زده  که اتخاذ راهبردهاي هماهنگ و کاربردي بر اين اجلاس براي مديريت مشترک جهاني از جمله فرصت هاي اجلاس شانزدهم در تهران خواهد بود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: اين جنبش مي تواند نارسايي ها و ساختارهاي ناعادلانه در مجامع بين المللي را بهبود بخشد و اين اعضا با انسجام دروني و راهبردهاي هماهنگ جهاني مي توانند در سازمان ملل و نهادهاي ديگر بين المللي تاثير بسزايي داشته با شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عدم تعهد ، ایران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار