نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای راه‌اندازی و استقرار خوشه فرش دستباف در مرکز استان خوزستان خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید شکرخدا موسوی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات و تصمیم گیری‌های آخرین جلسه اشتغال مناطق حاشیه که به صورت غیرعلنی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: مجوز ایجاد خوشه فرش در نشستی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان فرش ایران اخذ شده است.

وی تصریح کرد: خوزستان با داشتن این همه استعداد به ویژه در مناطق حاشیه و عشایری در تولید فرش، تاکنون از داشتن نمایندگی فرش و مرکزی برای آموزش و هدایت فعالان این عرصه محروم بوده است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به گفته رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حال حاضر 6 هزار نفر دارنده کارت قالی بافی در خوزستان داریم که به علت نداشتن محل مناسب، از ادامه این فعالیت به صورت یک شغل، محروم هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان برخی مشکلات مناطق حاشیه اهواز پرداخت و گفت: با وجود مطالعاتی که درباره این مناطق انجام شده هنوز آمار دقیقی از میزان بیکاری مناطق حاشیه موجود نیست که بر اساس آن بتوان برنامه ریزی مناسبی انجام داد. از این رو مقرر شد جمعیت مناطق مختلف در گروه‌های سنی تحصیلی مشخص شود و برنامه‌ریزی برای اشتغال آنان براساس آن انجام گیرد.

موسوی درباره برخی تعهدات شهرک‌های صنعتی و فنی و حرفه‌ای برای اشتغال جوانان مناطق 17 گانه حاشیه اهواز تصریح کرد: مقرر شده واحدهای کارگاهی در کوی 22 بهمن ظرف یک ماه آینده به مردم‌‌ همان منطقه برای ایجاد شغل و کسب و کار واگذار شود. فنی و حرفه‌ای نیز آموزش‌های مورد نیاز را به جوانان منطقه ارائه دهد.

وی با اشاره به وجود برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی اهواز در مناطق حاشیه این کلانشهر گفت: این شرکت‌ها و کارخانجات با وجود مشکلات و آلودگی‌هایی که برای ساکنان حاشیه ایجاد کرده‌اند هیچ نقشی در اشتغال جوانان جویای کار این مناطق ندارند و عمدتا حتی در بخش‌های خدماتی و غیر تخصصی نیروی انسانی را از میان غیربومی‌ها جذب می‌کنند.

موسوی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد پیگیری لازم برای حل این مشکل و دادن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز صنایع و کارخانجات به افراد جویای کار مناطق حاشیه انجام گیرد.

 

*دفاع از مدیریت ارشد استان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شایعه تغییر استاندار، بدن رد یا تأیید صریح این موضوع، تأکید کرد: قطعا تغییر مدیریت استان به پیشرفت و توسعه استان ضربه خواهد زد.

موسوی متذکر شد: از استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم تغییر مدیریت در سطح استاندار یا فرمانداران و حتی منتشر کردن شایعاتی در این باره، روند توسعه استان را کند می‌کند.

وی در پایان اذعان داشت: مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس درخصوص تغییر استاندار اگر چه تصمیم گیرنده نیست، اما قطعا تأثیر گذار است./س
برچسب ها: راه اندازی ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.