نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر نیرو تذکر داده‌ایم تا تعرفه مصرف برق کشاورزان که افزایش یافته را کاهش دهد و وزیر نیز در این زمینه قول همکاری داده‌ است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در جمع مردم روستای شهنیای بخش بردخون اظهار داشت: ساخت بیمارستان دیر با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال در حال انجام است و برای تأمین منابع انسانی و تجهیزات آن نیز تلاش‌هایی صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

وی ادامه داد: مراحل شهر شدن روستای دوراهک و بخش شدن آبدان نیز در حال انجام و پیگیری است که در این مورد نشست‌هایی با وزیر کشور و معاون وی داشته‌ایم تا این موضوع سرعت بگیرد.

نماینده مجلس با اشاره به خواسته مردم شهنیا برای شهر شدن روستا گفت: تبدیل این روستا به شهر نیازمند شرایطی است که وضعیت جمعیتی مهم‌ترین آن است اما مکاتباتی هم باید صورت بگیرد تا پیگیری‌ها برای این موضوع انجام شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با بیان اینکه دنبال این هستیم که اقتصاد را از تک پایه‌ای خارج کنیم، تصریح کرد: به وزیر نیرو تذکر داده‌ایم تا تعرفه مصرف برق کشاورزان را که (به دلیل استفاده از آب‌شیرین‌کن در آبیاری زمین‌های کشاورزی از آب شور چاه‌ها) افزایش یافته، کاهش دهند و وزیر نیرو نیز در این زمینه قول همکاری داده‌ است.

وی ادامه داد: کارگروهی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه تشکیل شده تا برای ساماندهی املاک شهرهای زیر 25 هزار نفر اقدام کنند و همچنین هر روستا دارای شناسنامه‌ای می‌شود تا نیازها و کمبودهای آن بررسی و پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در مجلس مطرح است که دهیاران نیز شبیه شهرداران تعریف می‌شوند و از اعتبارات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند که امیدواریم با این طرح مشکلات دهیاری‌ها رفع شود.

وی از جوانان خواست به دانش خود قانع نباشند و به تخصص‌های مختلف به‌ویژه در حوزه نفت و گاز در مراکز فنی حرفه‌ای که رایگان است، بیافزایند.

احمدی در این مورد اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای نسبت به افزایش تخصص علاقه‌ای ندارند و این کار را برای اشتغال 50 درصدی افراد بومی در شرکت‌های نفت و گاز بی‌نتیجه می‌کند.

نماینده مجلس برای پیگیری طرح هادی روستا، زمین ورزشی و سالن ورزشی، 2 درصد نفت و گاز، تقاطع حادثه خیز شهنیا و اشتغال جوانان قول همکاری و پیگیری داد.

رئیس شورای اسلامی روستای شهنیا نیز گفت: روستای شهنیا بزرگترین روستای بخش است که از لحاظ جمعیت و وسعت رشد زیادی داشته و مردم مایلند این روستا به شهر تبدیل شود تا باعث رشد و توسعه پایدار آن شود.

محمود حقدوست افزود: این روستا 4.5 کیلومتر طول دارد ولی تاکنون طرح هادی روستا در تنها خیابان آن تکمیل نشده است و مردم روستا در تأمین نهاده‌های کشاورزی و برقی کردن چاه‌های کشاورزی مشکل دارند و نیاز به حمایت دولت است.

وی اضافه کرد: زمین ورزشی روستا پس از 5 سال تملک و آغاز عملیات اجرایی و با وجود صرف اعتبارات زیاد هنوز تکمیل نشده است، هرچند مردم برای اجرای برنامه‌ها و گذران اوقات فراغت نیاز به سالن ورزشی چند منظوره دارند.

 حقدوست ادامه داد: دهیاری شهنیا دومین دهیاری مستقل است اما از هیچ اعتباری استفاده نمی‌کند و با اینکه شهرستان دیر تنها شهرستان نفت و گازخیز است از اعتبار 2 درصد نفت و گاز بی‌بهره است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، تعرفه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.