رئیس اداره ایمنی راههای اداره كل راه و ترابری استان سمنان از بازگشایی 40 كیلومتر از جاده جدید در محور شاهرود - سبزوار برای افزایش ایمنی تردد و مسافران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'قیصری' در نشست كمیته ایمنی و كارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری استان سمنان افزود: بازگشایی این مسیر كه در چند روز اخیر صورت گرفته است تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی تردد خودروها دارد.

وی تاثیر روانی حضور پلیس راه و نیروهای امدادی در جاده ها برای كاهش تصادفات را بسیار مهم ارزیابی كرد و افزود: خواب آلودگی عامل اصلی واژگونی در جاده های استان سمنان است.

معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در این كارگروه با تاكید بر نظارت بیشتر پایانه های مسافر و تجهیزات ناوگان مسافربری و رفع عیوب احتمالی افزود: پیش فروش بلیت مسافربری توسط شركتها به صورت اینترنتی و عادی، امدادرسانی به ناوگان عمومی مسافربری سایر استانها در محورهای استان و ارسال اتوبوس جایگزین از جمله اقدامات این اداره كل برای ماه پایانی تعطیلات تابستانی است.

'ایرج دست نشان' رفع مشكلات ناشی از امداد رسانی برای مالكین و شركتهای حمل و نقل مسافر، هماهنگی با مركز بهداشت استان و شهرداریها برای نظارت بر وضعیت بهداشتی پایانه ها و ناوگان تحت پوشش شركتهای حمل و نقل مسافر، استقرار نیروهای امدادی، راه اندازی برنامه رادیویی صدای راهبران با هدف اطلاع رسانی قوانین و مقررات به مسافرین، از مهمترین اقدامات و تمهیدات برای آمادگی این اداره كل در موج دوم سفرهای تابستانی است.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان سمنان نیز در این نشست به بیان نقش نیروی پلیس راه در برقراری ایمنی ترافیك پرداخت و تأثیر حضور سایر دستگاههای اجرایی و نیروهای گشت پلیس راه در محورها و جاده های استان در كاهش تصادفات جاده ای را بسیار مهم دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.