با ابلاغ اساسنامه تشکیل سازمان بیمه سلامت از سوی دولت؛

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست بجنباند

پس از ماه ها انتظار ارسال اساسنامه تشکیل سازمان بیمه سلامت از سوی دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد، اینک نوبت وزارتخانه است تا با تسریع در تشکیل این سازمان در درمان کشور موثر واقع شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور تاکید شده تا سازمان بیمه سلامت از ادغام سازمان های بیمه گر در صندوق بیمه خدمات درمانی تشکیل شود، بعد از کشمکش های دو ساله مبنی بر تشکیل این سازمان بالاخره 20 تیرماه شورای نگهبان بر تشکیل آن مهر تایید زد و منتظر ابلاغ دولت شد، رییس جمهور هم برای تشکیل هر چه سریعتر این سازمان اساسنامه را به وزارتخانه متبوع ابلاغ کرد تا شیخ الاسلامی زمان را برای تشکیل این سازمان غنیمت بشمارد و فرصت آن است تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست بجنباند تا سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شود، البته استثنائات ادغامی های این سازمان جای تعجب دارد که آیا سازمان بیمه سلامت قرار است فقط با ادغام صندوق بیمه خدمات درمانی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر تشکیل شود!؟

عبداله عمادی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص تشکیل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در ابتدا فقط با صندوق بیمه خدمات درمانی تشکیل می شود و سپس سایر بخش های بیمه ای درمان به این سازمان نوظهور پیوند خواهند خورد.

عمادی در خصوص استثنائات ادغام در سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: قانون بحث درمان سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح را جزء استثنائات بر شمرده و این دو بخش می توانند همچنان به صورت مستقل به کار خود ادامه دهند.

عمادی داشتن دفترچه بیمه های یکسان را از جمله پیامدهای تشکیل سازمان بیمه سلامت دانست و یادآور شد: با شکل گیری سازمان بیمه سلامت ایران به صورت تدریجی محقق می شود و سپس یکسان سازی خدمات درمانی در دستور کار قرار می گیرد.

این طور که به نظر می رسد شیخ الاسلامی عجله ای، در انتخاب مدیر عامل سازمان جدید التاسیس بیمه سلامت ایران ندارد و تا این لحظه گزینه ای برای مدیر عاملی این سازمان از سوی وزیر مشخص نشده است./ز

گزارش از سميه زرچینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار