زنانی که از محصولات برنزه کننده مصنوعی مانند اسپری ها و کرم ها برای تغییر رنگ پوست خود استفاده می کنند. ممکن است دچار ناباروری شوند یا کودکشان با نقص های مادرزادی به دنیا بیاید.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با اینکه استفاده از محصولات نسبت به سولاریوم ها بی خطرتر هستند، اما مقدار زیادی از انواع مختلف مواد شیمیایی که در این مواد به کار رفته سلامت زنان را در معرض خطر قرار داده و حتی ممکن است باعث ابتلای آنها به سرطان های مختلف شود.

در بین ترکیبات به کار رفته در این محصولات، موادی یافت می شود که در ترشح هورمون های بدن اختلال ایجاد کرده و رشد جنین را دچار مشکل می کند.

ترکیبات دیگری هم در این محصولات وجود دارد که علاوه بر سرطان زا بودن، باعث آسیب رسیدن به پوست شده و خطر ابتلا به آلرژی، دیابت و چاقی را افزایش می دهد.

به اعتقاد دانشمندان عوارض جانبی محصولات برنزه کننده به مراتب بیشتر از هر ماده آرایشی است که زنان استفاده می کنند.

زیرا این محصولات به طور مرتب باید روی تمام سطح بدن استفاده شود. یکی از ترکیبات مهم محصولات برنزه کننده  dihydroxyacetone   نام دارد که با آمینواسیدهای روی پوست ترکیب شده و رنگ آن را به قهوه ای تغییر می دهد این ماده مانند بسیاری دیگر از ترکیبات شیمیایی می تواند باعث آسیب رسیدن به جنین شود.

از دیگر خطرات این مواد آسیب رسیدن به DNA   بدن و کمک به رشد هورمون های سرطانی است.

منبع: ایده آل


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار