عضو گروه تاریخ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ماهیت طب اسلامی با سودجویی که در طب غربی وجود دارد مخالف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری اولین کنگره طب ایرانی اسلامی دکتر حیدر رضا ضابط اظهار کرد : طب جدید که همان طبی است که مبنای آن داروهای شیمیایی است دربرخی مواقع مقاصد سودجویانه شرکت‌های انحصاری داروسازی را حمایت می کند وبه ابزار برای درآمدزایی تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در غرب نیز متدهای طب اسلامی از 200 سال پیش مورد استفاده قرار می‌ گیرد، تصریح کرد : عوارض داروهای شیمیایی باعث شده که آنها به سمت استفاده از طب قدیم کشیده شوند.

عضو گروه تاریخ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بااشاره به اینکه در برخی از موارد تنها طب جدید کارساز است و نباید این طب به طورکامل نادیده گرفته شود، ادامه داد : در بسیاری از جراحی‌های این نوع طب کارساز است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نوع استراتژی طب جدید که فقط در التیام لحظه‌ای بیمار استفاده می‌شود مورد قبول نیست وباید از سیاست‌های طب اسلامی که در راستای حفظ سلامت گام برمی‌دارد استفاده شود.

ضابط با بیان اینکه اولین کنگره طب ایرانی اسلامی گام خوبی در ترویج طب اسلامی است، خاطرنشان کرد : در این کنگره استادان بزرگی نظیر ظل الرحمان حضوردارندکه در کشورهای هندوستان ،‌پاکستان و بنگلادش پزشک شاخصی به شمار می آیند. .

این اندیشمند تاریخ شناس اظهار کرد : استاد ظل الرحمان درهندوستان و در شهر علی‌گره فرهنگستانی به اسم ابن سینا تاسیس نموده که روی علوم پزشکی قرون وسطی کار می‌کند .


برچسب ها: طب ، غربی ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.