نشست کارشناسان آمریکایی و ترکی علیه سوریه در آنکارا جنبه تبلیغاتی دارد و سیاست دولت ترکیه در قبال سوریه باعث تهدید ثبات داخلی شده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه؛ دخالت ترکیه در بحران سوریه، گزینه های پیش روی دولت رجب طیب اردوغان برای نجات خود را محدود کرده است. دولت اردوغان دیگر نمی تواند از مواضع خود عقب نشینی کند. سیاست فاجعه آمیز دولت اردوغان باعث تهدید ثبات داخلی ترکیه شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: دولت عدالت و توسعه در عرصه بین المللی هم چاره ای جز ادامه پیروی از دولت آمریکا ندارد. زیرا به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اجازه داده است در امور حاکمیتی ترکیه در مقابل تضمین باقی ماندن این حزب در قدرت، دخالت کنند. مشارکت حزب عدالت و توسعه در طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا به علت ناکامی اش در پیوستن به اتحادیه اروپا و از بین رفتن رؤیای احیای امپراتوری سابق ترکیه است.
گزارشگر این شبکه اضافه کرد: با به اوج رسیدن توطئه آنکارا علیه دمشق آمریکا و ترکیه نخستین نشست های خود برای برنامه ریزی عملیات در سوریه را برگزار کردند. هدف از این نشست ها هماهنگی واکنش های نظامی، اطلاعات و سیاسی علیه سوریه است. اردوغان و وزیر امور خارجه او پیگیری ادعای کاخ سفید در مورد احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه را در دستور کار خود قرار دادند. دولت اردوغان برای خارج شدن از بن بست کنونی تنها به ادامه پیروی از سیاستهای آمریکا در منطقه امیدوار است.
گزارشگر الاخباریه افزود: فرماندهان نظامی آمریکا و دیگر کارشناسان نظامی تاکید دارند که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه دشوار است. در این شرایط این نشست آنکارا را می توان ادامه جنگ روانی علیه افکار عمومی سوریه دانست. این قبیل نشست ها باید به طور سری برگزار شد، اما اعلام علنی این نشست نشان می دهد که هدف از آن تقویت روحیه گروههای تروریستی در سوریه است. در عمل هماهنگی بین واشنگتن و آنکارا در بالاترین سطح وجود داشته است.
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار