هر سازمان و اداره قوانين مربوط به خودش رو داره که يکي از اونها سازمان تاکسيرانيه، اما متاسفانه بعضي از راننده ها بدون توجه به قوانين تعيين شده، مقرراتي را که خودشون صلاح مي دونن به اجرا در ميارن.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، هر اداره و سازمان تو هر کشوري قوانين و مقررات مربوط به خودش رو داره که کارمندان آن موظف به رعايت اين قوانين هستند.
شرايط و مقرراتي که هم در سازمان يا اداره دولتي يا خصوصي و هم در يک خانواده حاکم باشه که در اون تمامي افراد مرتبط موظف به رعايت اين قانون ها هستن و البته گاهي هم پيدا مي شن کساني که علاقه اي به رعايت قانون ندارن و سر پيچي کردن از اون بيشتر بهشون مزه ميده.
يکي از سازمان هايي که مثل تمام سازمان هاي ديگر از مقررات مربوط به خودش برخورداره سازمان تاکسيراني شهرداري تهران که مصوباتش از سوي مسئولان شهر تهران تعيين ميشه که يکي از اون ها هم تعيين ميزان کرايه ها در اوايل هر سال جديده و تمام رانندگان نيز بايد براساس اين مصوبات نرخ کرايه خودشون رو تعيين کنن صد البته هميشه هم همنطور بوده و رانندگان محترم هميشه سعي کردن که به حقوق ديگران و قانون احترام بذارن اما هر ازگاهي مواردي به چشم مي خوره که جاي تعجب و تامل داره و اون هم قانون هايي که شخص خود رانندگان يا تعدادي از اون ها با مشورت همديگه تعيين مي کنن، مواردي که ممکنه يا از دوستان به گوشتون رسيده باشه يا خودتون با اون روبرو شده باشين.
برف و بارون و ترافيک و گرما يه موضوع خيلي عادي تو شهر تهران محسوب مي شه اما نمي دونم اين موضوعات چه تاثيري در افزايش نرخ کرايه تاکسي ها داره.
بعضي مواقع پيش اومده که برخي از اين راننده ها با اين که برچسب قيمت کرايه تاکسي هاشون رو روي شيشه جلو ماشين نصب کردن موقعي که پشت ترافيک گرفتار ميشين به خصوص زماني که زير بارون ميون سيل خودروها گير مي افتن، وقتي که مسافر از خودرو پياده ميشه و کرايه تقديم شده رو مي گيرن، صداي اعتراضشون بالا ميره که آقا يا خانم کرايه کم دادي، وقتي هم که علت رو ميپرسي ميگن نمي بيني بارون مياد چقدر ترافيکه! من يک ساعته تو ترافيک موندم...! وقتي هم که اعتراض مي کني کرايه چه ارتباط به بارون داره راننده ميگه مگه پول بنزين منو که ليتري فلان قدره تو ميدي!؟ و اينجاست که بحث کردن هيچ فايده اي نداره و هر چقدر بيشتر موضوع ادامه پيدا کنه بحث بالا ميگيره و مشکلات  ديگه اي پشتش پيش مياد...
 علي 26 ساله دانشجوي مهندسي مكانيك و يكي از شهروندان تهراني كه با اتفاق مشابهي در اين رابطه روبرو شده بود ميگه: يه روز كه سوار يكي از تاكسي ها شده بودم تا به مقصد كرج برم راننده به خاطر گرماي تابستون با بالا كشيدن شيشه اتومبيلش كولرشو تا مقصد روشن كن اما وقتي به كرج رسيديم به جاي كرايه دو هزار توماني از مسافر دو هزار و 500 تومان كرايه گرفت.
وقتي هم ازش پرسيدم مگه كرايه ها گرون شده كه 500 تومان اضافه تر از مسافران مي گيري گفت: نه ولي چون از تهران تا اينجا كولر ماشين روشن بوده و قرار بر اين شده كه ماشين هايي كه با كولر روشن مسافر جابجا مي كنن 20 درصد كرايشون گرونتر باشه اون هم 500 تومان اضافه تر از مسافرا مي گيره در صورتي كه 20 درصد كرايه دو هزارتوماني ميشه 400 تومان، وقتي پرسيدم اين مصوبه شوراي شهر يا خودتون نرخ تعيين كردين گفت: با چند تا از راننده ها تصميم به گرون تر كردن كرايه ها گرفتن.
علي كه به ياد مياره چند روز قبل هم توي همين مسير و با چنين شرايطي به مقصد رسيده ولي راننده كرايه بيشتري نگرفتند معترض از اينه كه همين چند وقت پيش بود كه مسئولين شوراي شهر كرايه تاكسي ها رو زياد كردن پس دليلي براي اضافه شدن نرخ تاكسي ها توسط راننده ها وجود نداره.
شهروند ديگري به نام مريم 28 ساله دانشجوي مهندسي برق نيز با يادآوري اتفاقي كه برايش خيلي جالب بود گفت: چند وقت پيش سوار يه تاكسي شدم تا به محل كارم برم وقتي موقع پياده شدن خواستم كرايه رو حساب كنم راننده گفت: كرايتون ميشه 500 تومن زماني كه اعتراض كردم كه كرايه 350 تومنه، راننده گفت:‌ ما به خاطر اين پل روگذره كه كمي پايين تر دارن ميزنن و مسير اصليمون بسته شده مجبوريم از خيابون پاييني دور بزنيم و به مقصد برسيم واسه همين خودمون كرايه ها رو زياد كرديم و كسي هم گله و شكايت نكرده، كرايه رفت اين مسير 350 تومانه اما مسير برگشت كه راه دورتره 500 تومن ميشه و اين روال تا زماني كه پل افتتاح بشه ادامه داره...
مريم هم كه از اين موضوع گله مند بود يادآور شد: كه چند روز پيش از اين نيز از چندتا مسافر شنيده بعضي از راننده ها با عبور از مسيري كه راه رو حتي به مقصد نزديكتر هم ميكنه باز همون كرايه 500 توماني رو از مسافر ميگيرن و اين در حاليه كه هيچ برچسب جديدي براي تغيير نرخ كرايه روي شيشه تاكسي ديده نميشه.
از اين اتفاقات عجيب و غريب و مصوبات عجيب تر توي شهر زياد ديده ميشه، راننده اي كه به خاطر گذاشتن كيف يا كيسه ميوه هايي خريد، روي صندلي خالي عقب ماشين مدعي دريافت كرايه دو نفر مسافر ميشه با به جاي پياده كردن، اين سمت چهارراه، طرف ديگر چهارراه مسافرو پياده ميكنه و كرايه بيشتري مي گيره و موارد جالب ديگه كه براي خيلي ها ممكنه اتفاق افتاده باشه.
شايد همين اتفاقات عجيب و جالب تو شهر بزرگمون تهرانه كه باعث ميشه هميشه مردم حساسيت بيشتري نسبت به نرخ كرايه هاي تاكسي ها داشته باشند.
اميدواريم مسئولين قوانين بهتري براي رفع اين مشكلات تصويب كنند و مردم هم با انصاف بيشتري با هم روبرو بشوند./ز

برچسب ها: قوانین ، رانندگان ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار