پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک با حضور مسئولین کشور و استان در محل سالن همایش نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مجتهدزاده، قاری بین المللی آغاز و پس از آن زیارت خاصه امام رضا(ع) معنویت خاصی به این مراسم بخشید.

خدمات دفاتر پیشخوان در شهرها و روستاها ازبهترین نوع خدمت ها است

استاندار خراسان رضوی در این مراسم، اظهار داشت: بهترین خدمت، ایجاد سهولت در کار مردم است و به موازات پیشرفت بشر باید خدمات و امکانات براحتی در دسترس آنان قرار گیرد.

"محمود صلاحی" با بیان اینکه در دنیای امروز با پیشرفت علم و عقل بشر، امکانات خوبی برای مردم فراهم شده است، تاکید کرد: هر روز که از این امکانات دیرتر استفاده شود به مردم خسارات وارد میشود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد 80 خدمت را به مردم ارائه می دهد و 13 منطقه ای که در مشهد وجود دارد و 3میلیون جمعیت این شهر می توانند از نیمه شهریورماه سال جاری شاهد خدمات بهتر بصورت الکترونیکی شوند.

ضرورت تهیه طرح جامع شهر الکترونیک برای تمامی دستگاه ها

شهردار مشهد با بیان این که در آستانه قرن بیست ویکم شاهد تحولات بسیاری در حوزه تولید و گردش اطلاعات و فناوری های نوین هستیم، اظهار داشت: این دو اتفاق بزرگ تحول عظیمی را در زندگی بشر ایجاد کرده است به گونه ای که امروز صحبت از یک دنیای مجازی می شود و این عالم بزرگ را به صورت مجازی در دسترس همه قرار داده اند.

"سید محمد پژمان" تغییر و تحول را لازمه زندگی بشر دانست و گفت: انسان ها در دنیای امروز بدون تحول و نوآوری آتیه ای ندارند و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته تمامی بخش های مختلف باید زمینه و بستر مناسب برای ورود فناوری اطلاعات را فراهم کنند.

وی ادامه داد: بهره گیری از این اتفاق نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است و گام های محکمی در این زمینه باید برداشته شود چرا که در رتبه بندی سازمان ملل در مورد دولت الکترونیک ایران هنوز نتوانسته است رتبه قابل قبولی را به دست آورد و این وضعیت در مورد شهر الکترونیک هم وجود دارد و اگر بخواهیم معیاری برای شهر الکترونیک در نظر بگیریم یک سوم خدمات آن ها را هم نتوانسته ایم رائه دهیم.

فناوری اطلاعات محور توسعه است

"علی میر رفیع"، مشاور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات محور توسعه است، گفت: شهر الکترونیک و دولت الکترونیک دو موضوع مکمل هم هستند که یکی بدون دیگری محقق نمی شود.

وی ادامه داد: در بحث شهر الکترونیک توجه به زیرساخت ها یک محور کلیدی است و ایجاد بستر اصلی و کلیدی برای این موضوع تنها بر عهده وزرات فناوری اطلاعات نبوده و نیازمند تلاش و توجه همه دستگاه های مرتبط است.

فراهم کردن شهری ایده آل برای شهروندان مهمترین هدف ما است

علی آبسالان، مدیر کل سازمان فاوای شهرداری مشهد ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه السیت اظهار داشت: فراهم آوردن شهری ایده آل و راحت برای شهروندان و تحقق شهر آرمانی برای آنها از مهمترین اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه است.

وی در ادامه فراهم آوردن بستر معرفي فعالانIT در ايران و جهان و امكان‌سنجي و بررسي قابليت‌هاي فني و علمي آنها را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و ادامه داد: همچنین معرفي توانمندي شركت‌هاي ايراني در توليد و صادرات نرم‌افزار برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر عامل فاوای مشهد تصریح کرد: شناخت ظرفيت‌هاي بالقوه نيروي انساني در حوزهIT و توسعه منابع انساني مهارت‌يافته از دیگر اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه است.

نظام الکترونیک و دانش محور از تاکیدات سیاست های نظام اداری است

در ادامه مهدی بزرگیان، معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک اظهار داشت: در 12 بند از 26بند سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی رهبری بر تشکیل دولت الکترونیک، توسعه دولت الکترونیک و دانش محور کردن خدمات به مردم و دستگاه های دولتی تاکید شده است.

وی ادامه داد: بر اساس خواسته مقام معظم رهبری افزایش رضایت عمومی مردم، ارائه خدمات به صورت شفاف، سریع، دقیق و ارزان در گرو تحقق دولت الکترونیک است.

استاندار خراسان رضوی بعد از پایان مراسم افتتاحیه از 100 دستگاه اتوبوس BRT رونمایی کرد و در چند سالن این نمایشگاه حضور یافت.

وی در ادامه به همراه مدیران ارشد شهر مشهد از سامانه تصویر برداری سه بعدی شهر مشهد بازدید کرد و همچنین از نظر سنجی آنلاین که برای اولین بار در سطح نمایشگاهی کشور اجرایی شده است نیز بازدید کردند./س 

برچسب ها: پنجمین ، نمایشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.