تکالیف جدی برای دولت در بخش الکترونیک در نظر گرفته شده که بر همین اساس شبکه ملی اطلاعات کشور تا پایان سال 91 راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه فن آوری اطلاعات و شهر الکترونیک که در تالار همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه السیت اشاره به سیاست های کلی نظام در بحث واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی دارد.

معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک افزود: در 26 بند سیاست کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که تاکید ویژه ای به تشکیل و توسعه دولت الکترونیک و دانش محور دولت دارد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید ویژه ای به افزایش رضایت عمومی بر مبنای دولت الکترونیک دارند، تصریح کرد: سلامت اداری، خدمات صحیح و شفاف و دقیق بودن خدمات ارائه شده یکی از فاکتورهای اصلی در ایجاد حاکمیت الکترونیک است.

بزرگیان با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه و ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری، به واگذاری سالانه 6درصد تصدی امور به بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی تاکید شده است، یادآور شد: بر این اساس تا پایان سال 20 درصد از فعالیت دولت باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: کارگروه فاوا در این راستا چندین تکلیف جدی دارد که الکترونیکی شدن 70 درصد قابل ارائه به مردم یکی از این تکالیف است.

معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک با تاکید بر اینکه تا امروز هزار و 442 خدمات شناسنامه دار شناسایی شده اند، اذعان کرد: تا پایان سال 90، 348 خدمت ارائه شده و 200 خدمت نیز در سال 91 شناسایی شده است.

بزرگیان با تاکید بر اینکه 100 درصد مردم تا پایان سال در برنامه پنجم توسعه مجهز به امضای الکتورنیکی می شوند، ابراز کرد: در حال حاضر سالانه 400 هزار تن کاغذ در سیستم دولتی استفاده می شود که با این اقدامات از بسیاری از هزینه ها جلوگیری می شود.


برچسب ها: شبکه ، ملی ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.