شورای امنیت سازمان ملل تاكنون از صدور بیانیه در اعتراض به سركوب ها و دخالت نظامی عربستان و نیروهای موسوم به سپر جزیره در این كشور خودداری كرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، قریب یک سال و نیم از تلاش مردم بحرین برای داشتن جکومتی اسلامی و مردمسالار می گذرد و علی رغم شهادت دهها نفر از مردم این کشور، هیچ نهاد بین المللی حاضر به پیگیری خواسته های مشروع آنها و محکوم کردن جنایت های رژیم آل خلیفه نیست.

اما با بالاگرفتن خشونت مزدوران بر ضد مردم بحرین، بالاخره سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی جدی از ازار و تعقیب  فعالان حقوق بشری بحرین خواستار ازادی فوری زندانیان سیاسی و عقیدتی شد.

یك گروه از كارشناسان حقوقی كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی بشدت از وضعیت حقوق بشر در بحرین و رفتار رژیم آل خلیفه انتقاد كرده و خواستار ازادی فوری فعالان حقوق بشری بویژه نبیل رجب شده اند. نبیل رجب حقوق دادن و از فعالان برجسته حقوق بشر بحرین است كه به دلیل اعتراض به رژیم آل خلیفه و دخالت عربستان در بحرین و سركوب اعتراض مردم آن كشور توسط حكومت دستگیر و زندانی شده است.

كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود حكم زندان نبیل رجب را اقدام آشكار رژیم بحرین علیه شهروندان ان كشور و نقض صریح حقوق بشر خوانده است.

در گزارش كمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد امده است: زمان آن رسیده كه مقامات بحرین حقوق مردم برای تجمع ارام و مسالمت امیز و ازادی بیان را به رسمیت شناخته و سریعا به بازداشت های خودسرانه پایان دهند.

همچنین در این گزارش دستگیری مردم و فعالان بحرینی به دلیل برگزاری تجمع علیه رژیم آل خلیفه مورد انتقاد قرار گرفته و در ان تاكید شده است كه ادامه سركوب در بحرین بر خلاف قوانین بین المللی و حق مردم برای ازادی بیان است.

با این حال شورای امنیت سازمان ملل تاكنون از صدور بیانیه در اعتراض به سركوب ها و دخالت نظامی عربستان و نیروهای موسوم به سپر جزیره در این كشور خودداری كرده است. بنا بر آمارهای مختلف تعداد كشته شدگان اعتراض های بحرین تا كنون به بیش از 80 نفر می رسد و صدها تن نیز مجروح و بسیاری روانه زندان شده اند.

بر اساس گزارش های فعالان بحرینی و نهادهای مستقل بین المللی، بسیاری از زندانیان زنان، كودكان و پزشكانی هستند كه جرم آن ها مداوای مجروحان حملات نیروهای امنیتی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار