جابجایی نقش های پیشین میان مقامات سیاسی و امنیتی در استراتژی متعارف «چماق و هویج». در دوره های پیشین جنگ روانی اسرائیل که مسئولان امنیتی غالباً نقش 'مخالف' و مقامات سیاسی نقش 'موافق' حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ایفا می کردند از بارزترین نقش های مضحک صهیونست ها در عملیات روانی علیه ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "افیگدور لیبرمن"، وزیر خارجه اسرائیل در مورد اظهارات هفته گذشته چند مقام امنیتی این رژیم مبنی بر "نزدیک بودن زمان حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران"، اظهار داشت: "مسئولان سابق امنیتی، دیگر مسئولیتی در قبال امنیت اسرائیل نداشته و از آنها می خواهم دهانهای خود را ببندند!
یکی از مخاطبان لیبرمن "افرایم هالوی"، رئیس پیشین موساد، است. هالوی هفته گذشته؛ با جدی خواندن خطر حمله اسرائیل به ایران، پیش‌بینی کرد طی 3 ماه آینده این رویداد بوقوع خواهد پیوست.
به گفته هالوی از آنجائیکه اسرائیل تمایلی به جنگ در زمستان ندارد، زمان حمله به ایران در پائیز خواهد بود. به گفته "هالوی"؛ نگرانی «نتانیاهو» از عدم همراهی آمریکا و کاهش حمایت این کشور در صورت راه‌یابی مجدد «باراک اوباما» به کاخ سفید، عامل تعجیل در حمله اسرائیل خواهد بود.
در طول هفته گذشته؛ موضوع حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مجددا به موضوع پربسامدی در سطح رسانه های داخلی و خارجی همسو با رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
مسئله ای که به عنوان شوک رسانه ای، درصدد احیاء موضوع "تهدید ایران هسته ای"، پس از فروکش کردن یک دوره از تهدیدات لفظی رژیم صهیونیستی بود.
 اما نکات قابل توجهی که در دور اخیر تهدیدات لفظی و جنگ روانی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران قابل مشاهده است را می توان در قالب موارد زیر احصاء نمود:
1- جابجایی نقش های پیشین میان مقامات سیاسی و امنیتی در استراتژی متعارف «چماق و هویج». در دوره های پیشین جنگ روانی اسرائیل، مسئولان امنیتی غالباً نقش "مخالف" و مقامات سیاسی نقش "موافق" حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ایفا می کردند.
2- توسل به نقش آفرینی بازیگران اجتماعی برای باورپذیر نمودن احتمال تهاجم اسرائیل به ایران (نظیر؛ اظهارات داوید گروسمن؛ نویسنده مشهور اسرائیلی و نامزد دریافت جایزه نوبل ادبی، در زمینه تبیین پیامدهای خطرناک جنگ برای اسرائیل)
3- بازخوانی نحوه مشارکت آمریکا در تهاجم پیشدستانه اسرائیل به ایران؛
4- تهدید نشست آتی مذاکرات ایران و 5+1 به اتخاذ راهبردهای خشونت آمیز؛
منبع: محدوده
برچسب ها: اسرائیل ، جنگ ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار