کارشناس لبنانی تصریح کرد سیاستمداران لبنانی برای بازگرداندن آرامش به طرابلس قدرتی ندارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ علی رزق گفت: «درگیری های اخیر در شهر طرابلس در شمال لبنان دوازده کشته و بیش از یکصد زخمی برجا گذاشته است. البته امروز این شهر تاحدود زیادی آرام است گرچه کاملا آرام نشده است. هنوز صدای شلیک گلوله های تک تیراندازها در شهر شنیده می شود.

دهها نفر از نیروهای امنیتی و نظامی ارتش لبنان در مناطق علوی نشین این شهر مستقر شده اند و ساکنان محله های شیعه نشین طرفدار رژیم سوریه کاملا با ارتش لبنان همراهی می کنند.

ارتش لبنان هنوز نتوانسته است کنترل محله های سنی نشین مخالف حکومت سوریه را در دست بگیرد. در برخی از محله های سنی نشین طرابلس، به سمت نیروهای ارتش لبنان تیراندازی شده است. اوضاع در این شهر بسیار ملتهب است. گزارشهایی نیز دریافت شده است مبنی بر اینکه نیروهای القاعده در کنار گروههای سلفی در طرابلس با نیروهای طرفدار سوریه می جنگند.»

علی رزق در ادامه با تحلیل فضای سیاسی لبنان افزود: «تلاشهای سیاسی برای پایان دادن به درگیری ها در طرابلس ادامه دارد. نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در تلاش است گروههای درگیر در طرابلس را به آرامش دعوت کند. برای نخستین بار از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه، شاهد آن هستیم که شخصیتهای سیاسی لبنان برای پایان دادن به درگیری های داخلی این کشور نقش چندانی ندارند که ناشی از درگیری ها در سوریه است. به نظر می رسد افراد مسلح، اوضاع را در شهر طرابلس در کنترل خود دارند و سیاستمداران این شهر دیگر نمی توانند در کنترل اوضاع ، نقشی ایفا کنند و برای پایان دادن به درگیری ها در این منطقه اقدام کنند. همین مسئله سبب شده است اوضاع در لبنان و بویژه شهر طرابلس بسیار خطرناک شود و لبنان بیش از پیش به سمت درگیری های فرقه ای و بی ثباتی حرکت کند.»
برچسب ها: لبنان ، سیاستمدار ، طرابلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار