در حال حاضر تنها دلالان و وواسطه گران هستند كه از اين فرصت طلايي استفاده و وام مسكن را با قيمت پايين خريداري تا در زمان مناسب و رونق يافتن بازار خريد وفروش وام ها را با چندين برابر قيمت به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در حالي كه روزهاي پاياني فصل داغ اجاره و رهن را پشت سر مي گذرايم اين روزها بازار خريد وفروش مسكن در طلسم ركود هستند.

بر اساس اين گزارش دراين اوضاع نابه سامان بازار خريد وفروش اغلب دلالان وواسطه گران فرصت را غنميت شمرده وبا كاهش قيمت وام مسكن به دليل ركود موجود در بازار سرمايه گذاري مي كنند.

البته نبايد فراموش كرد كه ،خريدار وام مسکن بايد هزينه هايي از جمله ، محضر ، بنگاه دار و .... را در نظر بگيرد که اين هزينه ها خود يک ميليون توماني بر خريد وام مسکن اضافه مي کند.

درحال حاضر قیمت معامله هر وام 20 میلیون تومانی در بازار آزاد از دو میلیون و 250 هزار تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان بوده و قیمت هر وام 18 میلیونی نیز از دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و 300 هزار تومان در نوسان است.

این درحالی است كه خرید و فروش وام مسكن نسبت به دو ماه قبل 50 تا 200 هزار تومان كاهش داشته است، پیش از این قیمت خرید وام 20 میلیون تومانی در بازار آزاد از دو میلیون و 400 هزار تومان تا دو میلیون و 700 هزار تومان متغیر بوده است.

همچنین قیمت خرید وام 18 میلیون تومان نیز از دو میلیون و صد هزار تومان تا دو میلیون و 300 هزار تومان در نوسان بوده است.

به اعتقاد كارشناسان در كلان‌شهرهايي نظير تهران كه قيمت واحدهاي مسكوني در هر شرايطي كمتر از صد ميليون تومان نيست اين وام‌ها تنها 10 درصد از قيمت يك خانه را پوشش مي‌دهند و به دليل كم بودن ميزان آن نمي‌تواند در خريد خانه‌اي در كلان‌شهرها تاثيرگذار باشد.

براساس اين گزارش، عليرغم اينكه شاهد كاهش شديد حجم معاملات در فصل نقل و انتقالات هستيم و عليرغم اين كه متقاضي
برچسب ها: مسکن ، وام ، واسطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار