استفاده ابزاري از بازيگران خوش چهره عامل تضمين كننده فروش يك اثر نيست.

جمال شورجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: وقتي يك فيلم خوب ساخته مي‌شوند و پرده‌هاي نقره‌اي سالن‌هاي سينمايي نگاه مخاطبان را به خود جلب مي‌كند كه قصه‌اي زيبا، تيم كاري دلسوز و حرفه‌اي و همچنين بازيگر خوب در يك پروژه به ايفاي نقش بپردازند.
وي به حضور ستاره‌ها در فيلم سينمايي اشاره كرد و گفت:‌ ستاره‌هاي سينمايي در تمامي سينماي دنيا نقش و وظيفه‌ي خاص خود را دارند و نمي‌توان گفت كه حضور آن ها در آثار چندان اهميتي ندارند ستاره‌ها در سينما بوجود مي‌آيند تا مفاهيم يك فيلم را به مخاطب انتقال دهند.
اين كارگردان سينما همچنين به دسته‌بندي بازيگران سينماي ما اشاره كرد و گفت: ما چند دسته بازيگر در سينما داريم،‌ عده‌اي از آن ها چهره بسيار خوبي دارند، اما متاسفانه بازيگر نيستند، عده‌اي ديگر نيز بازي بسيار درخشان و به يادماندني دارند اما چهره در آن ها ملاك عمل و كاركردشان نيست.
وي به هوشمندي مخاطب اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي از فردي خوش چهره در پروژه‌اي استفاده مي‌شود، بيشتر استفاده ابزاري است در حالي كه مردم ما بسيار هوشمند و خلاق هستند كه هر نكته‌‌اي را به سرعت مي‌فهمند.
شورجه به حضور سلايق مختلف مخاطب در كشور اشاره كرد و ادامه داد: جمعيت گسترده كشور ما نشان از سليقه‌هاي مختلف مخاطب مي‌‌دهد كه فيلم‌هاي سينمايي ما نيز بايد به قدري تنوع داشته باشد كه بتواند تمامي طيف‌ها و قشر‌هاي مختلف جامعه را جذب كند.
وي اظهار داشت: اعتقادي به اين موضوع ندارم كه امروز ستاره‌ها در فيلم‌ها فرود پيدا كرده‌اند، زيرا افت فيلم‌هاي سينمايي مي‌ـواند دلايل مختلفي داشته باشد كه مي‌توان قصه‌اي ضعيف و فيلم‌نامه‌هاي بي‌محتوا را دخيل دانست.
اين كارگردان ادامه داد: اما در نهايت بازيگران و فيلم‌نامه‌ها در كنار هم مي‌تواند فيلمي ماندگار را به تصوير كشيده و سينما را نجات دهند.
شورجه بيان كرد: تمامي انتظار يك فيلم‌ساز از بازيگري كه در يك پروژه به ايفاي نقش مي‌پردازد اين است كه نقش خود را به درستي ايفا كند تا مخاطب را جذب كرده و اثر را ماندگار كنند.
شورجه افزود: حضور بازيگر خوش چهره تضمين كننده يك اثر نيست و نمي‌توان آن را ملاك و جذب مخاطب و فروش يك فيلم دانست./ي2
برچسب ها: شورجه ، بازیگر ، چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار