عنصر کروم در بدن دارای اهمیت بالایی بوده و عامل مهم و توانمندی در فعالیت انسولین بدن است.

مهندس محمد امین احمدی فقیه عضو پژوهشکده علوم هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه در علم پزشکی اندازه گیری عناصر کم مقدار در مواد زیست شناختی (بیولوژیکی)بدن انسان از لحاظ تشخیص سلامتی و یا اطلاع از کمبود و ازدیاد غیر عادی آنها در کنترل بیماری ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: افزایش یا کاهش غلظت این عناصر در بدن بیماریهای مختلفی را به وجود می آورد که در مواردی اختلال در کارآنزیم ها و به طور کلی در سوخت و ساز (متابولیسم) بدن ایجاد می شود که یکی از این عناصر کروم است که بهتر است در مورد آن آشنا شوید.
 
مهندس احمدی فقیه خاطر نشان کرد: کار اصلی کروم در بدن کنترل و سوخت و ساز گلوگز و لیپید بدن است.
 
وی متذکر شد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که عامل مهم و توانمندی در فعالیت انسولین است و کاهش انسولین در بدن می تواند به خاطر کمبود کروم باشد.
 
احمدی گفت: انسولین با عدم و نبود کروم در بدن به طور آشکار در تنظیم گلوکز موثر نخواهد بود.
 
وی تاکید کرد: نیاز روزانه انسان 50 الی 200 میکرو گرم است که در مواد غذایی مانند حبوبات، انواع گوشتها، غلات سبوس دار، چاشنی ها از مهمترین منابع کروم هستند.
 
این عضو پژوهشکده توصیه کرد: تعیین مقدار این عنصر در بدن انسان با اهمیت است و به وسیله سیستم های تجزیه ای از اهمیت بالایی برخوردار است./عط
برچسب ها: انسولین ، گلوکز ، توانمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.