مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نزدیک به 3 هزار مرکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی امروز در بازدید از مراحل اجرای طرح نظارت دامپزشکی در اردبیل افزود: در ایام ماه مبارک رمضان بیش از 6 هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازرسی بهداشتی انجام گرفته و در نتیجه نزدیک به سه تن فراورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی به طور میانگین 46 اکیپ‌ نظارتی و بازرسی در اردبیل فعالیت می‌کنند.

صالحی افزود: دامپزشکی با انجام اقداماتی نظیر مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، کنترل و بازرسی بهداشتی فراورده‌های خام دامی از تولید تا مصرف، اقدامات قرنطینه‌ای برای جلوگیری از عوامل ایجاد‌ کننده این بیماری‌ها در جمعیت دامی و انسانی، تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی برای تشخیص سریع این بیماری‌ها، به کارگیری سیستم‌های پیشرفته بهداشتی در امر واردات و صادرات فراورده‌ها خام دامی در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه تلاش می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه گفت: مردم باید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ترجیحاً به صورت بسته‌بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کافی داشته باشند./س 

برچسب ها: اردبیل ، فرآورده ، های ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.