معاون حقوقی و امور مجلس و دولت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سالانه چهار و هفت دهم درصد از كل موجودی خزانه كشور از محل درآمد اپراتورهای ارتباطی ملی، منطقه ای یا استانی بخش خصوصی اعم از 'همراه اول، ایرانسل، تالیا، شركت های وایمكس و ای دی اس ال' تامین می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علی اصغر عمیدیان چهارشنبه شب در مراسم افتتاح اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نقش حاكمیتی این وزارتخانه، تنها از محل هزار و 800 مجوزی كه از سال 88 تاكنون برای اپراتورهای ارتباطی صادر شده و درآمد كسب كرده اند، سالانه سه هزار میلیارد تومان به خزانه تزریق شده است.
عمیدیان با بیان اینكه سرعت رشد شاخص های بهره وری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سه سال گذشته چهار برابر شده است، گفت: با نفوذ فناوری اطلاعات در بخش خصوصی برای ارایه خدمات، هزینه ها كاهش و سرعت ارایه خدمات افزایش یافت كه تاثیر مستقیمی در ارتقای شاخص های بهره وری داشته است.
وی اظهار داشت: طی سه سال اخیربا ارایه پروانه استفاده از فناوری اطلاعات به بخش خصوصی، 7/3 دهم درصد بودجه عمومی كشور از بهره وری فضای فركانسی و زیرساخت های كشور تامین شده است.
وی افزود: همچنین از زمان واگذاری خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش خصوصی، به عدد 7/4 درصد از میزان تولید ناخالص ملی كشور دست یافته ایم.
معاون حقوقی و امور مجلس و دولت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین هدف از راه اندازی اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانها را ایجاد هماهنگی، هم افزایی و هم جهتی در دستگاههای ارایه دهنده خدمات آی سی تی به منظور خدمات رسانی مطلوب به مردم عنوان كرد.
عمیدیان گفت: زاهدان بیستمین مركز استان كشور است كه اداره كل ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن راه اندازی می شود.
وی بیان كرد: استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی علی رغم معضل خشكسالی و نبود منابع آبی كافی در آنها، از مبانی علمی و علوم پایه مطلوبی برخوردار هستند كه می توانند از شبكه آی سی تی به عنوان یك عامل برای رشد اقتصادی منطقه بهره گیرند.
وی از ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت هر زیرساخت دیگر نام برد و گفت: استفاده مطلوب از آی سی تی در هر جامعه می تواند به توسعه گردش اقتصادی، افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی كمك كند و موجب ساماندهی فرهنگ جامعه براساس دیدگاه حاكمیتی و مدیریت مسایل سیاسی شود.
معاون وزیر ارتباطات، تامین زیرساخت های ارتباطی مانند 'پست، پست بانك و فضای فركانسی'، تامین زیرساخت های اطلاعاتی شامل 'دیتا، سنترها، نرم افزارها و محتوای سرویس ها'، استفاده از نیروی انسانی متخصص، فرهنگ سازی فناوری اطلاعات و تبیین جایگاه آن در زندگی مردم، توجه به قوانین سایبری را از اولویت های جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات محور عنوان كرد.
عمیدیان گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی، سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و هدایت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این وزارتخانه و ارایه خدمات به بخش خصوصی واگذار شد تا به اقتصاد كشور كمك شود.
وی با تاكید بر اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده بهینه از دانش آموختگان ارتباطات در بخش صادرات تولیدات آی سی تی و نرم افزاری گفت: شمار افراد متخصص در بخش فناوری اطلاعات ایران فراوان است كه اغلب از دانش آنان در كشورهای دیگر بهره گرفته می شود به طوری كه در بزرگترین شركت های نرم افزاری دنیا حداقل دو نفر از اعضای هیات مدیره آنها ایرانی هستند.
وی گفت: 85 درصد دانش آموختگان بخش ارتبطات و فناوری اطلاعات در كشور جذب دستگاههای اجرایی دولتی شده اند و باقی آنها در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند در حالی كه باید از این طرفیت به نحو موثر بهره گرفته شود ./س

برچسب ها: موجودی ، خزانه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.