مدیر گروه دانشکده طب سنتی علم پزشکی را علمی مرتبط با تمام رشته ها دانست و گفت: طب اسلامی و سنتی دو شا خه ی مکمل یکدیگر اند که علم پزشکی را درسیدن به هدف خود یاری می کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری اولین کنگره ی طب اسلامی ایرانی، طب اسلامی سید احمد ثاقبی را یک نگاه کل نگر به کائنات دانست و عنوان کرد: در طب اسلامی درمان ها  بر همین اسا س برنامه ریزی می شود.وی با اشاره به اینکه طب اسلامی شفا را حالتی از بهبودی می­داند که با هیچ عارضه­ای برای هیچ چیزی همراه نباشد تصریح کرد :در بسیاری از مواقع پذیرش این موضوع طب اسلامی را دلنشین می­کند .

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی خشک و آپارتمان نشینی که حالت ماشینی دارد شرایط بحران و طغیان روحی  در افراد را فراهم می­کند، خاطرنشان کرد : در این شرایط است که باید از دستورات طب اسلامی  کمک گرفت .

ثاقبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در طب سنتی خودمان از غرب عقب هستیم ادامه داد : باید در مورد مسائل مربوط به طب سنتی، طب اسلامی و طب مکمل بیشتر از این سرمایه گذاری کنیم .

وی دامنه شمول احادیث و روایات را بسیار وسیع دانست و تاکید کرد : در یک کار تحقیقاتی حدود 20 هزار حدیث جمع آوری شده  که از هر کدام از آنها می­توان یک پایان­نامه استخراج کرد .

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ارتباط با راه­های شناسایی بیشتر طب اسلامی بیان کرد : باید روی این دست از احادیث که به علم پزشکی مربوط می­شود بیشتر کار کنیم .

ثاقبی ادامه داد : همچنین باید تیمی کامل  متشکل از افراد متخصص و کارشناس در زمینه­های فقهی و هم در زمینه­های پزشکی تشکیل داد که روی این احادیث از منظرهای مختلف کار کارشناسی انجام دهند./س  

 

برچسب ها: طب ، اسلامی ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.