درحالیکه فرانسه و آلمان تصمیم گیریهای دشوار را برای چگونگی حل بحران یورو پیش رو دارند ، قرار است فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای گفتگو با مقامات آلمان بعدازظهر امروز پنجشنبه وارد برلین شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد موضع وی در دیدار با اولاند کاملا سیاسی و به طور کلی بر نگاهی به آینده اروپا و نه صرفا مشکلات اقتصادی متمرکز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکپارچگی سیاسی منطقه یورو کافی نبوده است افزود آنچه اروپا به عنوان یک شریک در جهان نیاز دارد اعتبار است.

سفر اولاند به آلمان در حالی صورت می گیرد که "انتونیس ساماراس" نخست وزیر یونان قرار است روز جمعه از آنگلا مرکل و روز شنبه از فرانسوا اولاند بخواهد تا فرصت بیشتری را برای اصلاحات اقتصادی در اختیار این کشور قرار دهند.

مرکل اعلام کرد در نشست روز شنبه با ساماراس هیچ راه حلی پیدا نخواهد شد و همه تصمیمات پس از گزارش کارشناسان اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول درباره اقدامات یونان برای احیای اقتصاد این کشور گرفته خواهد شد.

در همین حال فشارها بر آلمان به منظور موافقت با مداخله بانک مرکزی اروپا در بازار اوراق قرضه دولتی افزایش یافته است؛ اقدامی که هزینه های بالای استقراض ایتالیا و اسپانیا را کاهش خواهد داد.

آلمان از منتقدان استفاده از بانک مرکزی اروپا برای کمک به کشورهایی بشمار می رود که گرفتار بحران مالی شده اند ، حال آنکه فرانسوا اولاند امسال با وعده کاهش نسبی بدهی ها و مقابله با بحران بدهی منطقه یورو پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار