رشد كم مغز ازعلل بسته شدن زودهنگام استخوان ملاج سر در شیرخواران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،یك فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان مركز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: بسته شدن زود هنگام استخوان ملاج سر در نوزادان از مسائل مورد توجه و پر اهمیت علم پزشكی در حوزه مغز و اعصاب است كه در برخی موارد نگرانی هایی را برای والدین ایجاد می كند.

شروین بدو افزود: هنگام تولد نوزاد دو ملاج یكی در ناحیه قدامی كه بسیار نرم بوده ودیگری در ناحیه خلفی پشت سر شیر خوار قابل تشخیص است.

وی اظهار کرد: نوزادانی كه در موعد مقرر متولد می شوند ملاج ناحیه قدامی طی 9 تا 18 ماه و ملاج ناحیه خلفی درمدت دو تا سه ماه بسته می شود.

این فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان مركز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان با اشاره به اینكه در برخی موارد بسته شدن زود هنگام استخوان ملاج سر در شیرخوار ناشی از رشد غیر طبیعی سر در یك قطب است، تصریح کرد: در صورت مشاهده این روند والدین باید شیرخوار را به مراكز بهداشتی و درمانی ارجاع دهند.

شیرین بدو خاطرنشان کرد: بسته شدن زود هنگام استخوان ملاج سر درشیرخوار علائمی بالینی دیگراز قبیل اختلال دید، مشكلات چشم، نواقص اسكلتی كه منجر به چسبندگی 2انگشت همراه با سندرم ژنتیكی می شود را به همراه دارد كه در این صورت باید اقدامات درمانی لازم تحت نظر پزشك متخصص برای نوزاد انجام شود./س

برچسب ها: مغز ، استخوان ، ملاج ، سر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۰۰:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بچه من از روز اول که به دنیا امد من خیلی متوجه نرمی سرش نشدم اما باتوجه اطلاعات شما کودک من از نظر ظاهری وفعالیت روز مره مشکلی نداره ولی من نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
پسرمنم اینجور