رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: این واحد برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی بحث تاسیس و حمایت از شركت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذاران منطقه را دنبال می كند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرشبافیان امروزدر جمع مدیران این سازمان اظهار كرد: حوزه صنعت معمولا خواهان نتایج پژوهش هاست و محیط های علمی ما نیز تمایلی برای سرمایه گذاری ندارند و این امر موجب ایجاد فاصله میان صنعت و دانشگاه شده كه جهاد دانشگاهی بستری را فراهم كرده با استفاده از توان فارغ التحصیلان جوان این مشكل را رفع كند.

وی طراحی و ساخت توربین های كم ظرفیت با استفاده از مهندسی معكوس، ساخت نیروگاه های هیبریدی، ساخت اولین دستگاه سنجش میزان محصول كمباین در دنیا و دستگاه سنجش میزان تلفات كمباین را از جمله پژوهش های كاربردی صورت گرفته در این واحد به همت متخصصان جوان عنوان كرد.

وی گفت: درحوزه پژوهش فعال كردن مراكز پزشكی، كلینیك های تخصصی درمان دیابتی ها، بخش درمان ناباروری و ایجاد فازهای جدید درمانی، ایجاد مطب هایی برای حمایت از پزشكان جوان، ایجاد مركز تخصصی انرژی های نو و مركز تخصصی فناوری اطلاعات از اقدامات انجام شده در جهاددانشگاهی استان طی سال گذشته است.

فرشبافیان همچنین از ایجاد مركز تخصصی رباتیك در جهاددانشگاهی استان در آینده نزدیك خبر داد و افزود: مجتمع پزشكی جهاددانشگاهی جهت خدمات رسانی به بیماران كشورهای همسایه به زودی در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود.

وی یادآورشد: جهاددانشگاهی استان در راستای توسعه آموزش های مجازی گام های موثری برداشته و در تلاشیم مجوز دانشگاه مجازی را اخذ و این دانشگاه را راه اندازی كنیم.

وی اظهاركرد: دانشگاه علم و فرهنگ نیز از مهر ماه در منطقه آزاد ارس فعالیت خود را آغاز می كند./ع

برچسب ها: حمایت ، جهاد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.