فرماندار نقده گفت: تلاش دوستداران محیط زیست و كاركنان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در احیای تالابهای این شهرستان قابل تقدیر است .

حسین یوسفی در جریان بازدید از تالابهای این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: وضعیت تالابهای این شهرستان و قابلیتها و پتانسیلهای زیست محیطی آن به ویژه در بخش اكوسیستم های تالابی در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

وی گفت: این شهرستان به جهت داشتن تالابهای بین المللی 'حسنلو' ، 'درگه سنگی' و 'یادگارلو' و چندین تالاب فصلی و دائمی دیگر نظیر تالابهای 'سولدوز' ، 'آق قلعه' ، 'طالقان' و نیزارهای 'گرده قیط' و 'ممیند' از جایگاه ویژه ای در سطح كشور و حتی جهان برخوردار است .

یوسفی اضافه كرد: این شرایط مناسب و منحصر بفرد زیست محیطی در این شهرستان باعث شده تا این شهرستان همه ساله شاهد مهاجرت چشمگیر پرندگان آبزی و كنار آبزی به تالابهای آن باشد .

وی با اظهار رضایت از شرایط فعلی تالابهای این شهرستان اظهار داشت: وضعیت مطلوب این زیستگاهها در سال جاری باعث جوجه آوری بسیاری از پرندگان آبزی و كنار آبزی در زیستگاه های این شهرستان شده است .

یوسفی گفت: حضور و مشاركت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی حاشیه تالابها در احیای آنها بسیار مثبت بوده و با تلاش های صورت گرفته و تعامل خوب بین آنان و ادارات ذیربط حق آبه تالابها نیز از طریق سد حسنلو تامین شده است ./س

برچسب ها: تلاش ، نقده ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.