مشاور رسمی نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی، گفت: فرهنگ سازی برای شهروندان بهترین راه برای فراگیر کردن استفاده از خدمات شهر الکترونیک است.  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، "پوریا خزایی" در حاشیه هجدهیمن گردهمایی کارشناسان فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی که در نمایشگاه السیت 91 برگزار شد، با بیان اینکه امروز بسیاری از شهرهای کشور زیر ساختارهای لازم را برای تبدیل شدن به یک شهر الکترونیک دارند، اظهار داشت: اما متأسفانه دستگاههای اجرایی کشور توانایی استفاده  از این زیر ساختها را ندارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تحقق شهر الکترونیک مقولههای  مهمی دارد که فرهنگ سازی برای شهروندان میتواند ما را در رسیدن به اهدافمان در این رابطه یاری دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که استفاده از خدمات الکترونیک چه مزایایی برای آنها دارد، افزود: فرهنگ سازی در این رابطه مردم را برای استفاده از این خدمات تشویق می‌کند.

خزایی تصریح کرد: استفاده بهینه از زیرساختها در گرو فرهنگ سازی مناسب در این رابطه است.

وی ارائه خدمات توسط مجریانی چون دفاتر پیشخوان دولت را یکی دیگر از راههای آشتی مردم با دریافت خدمات به صورت الکترونیک است.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه امنیت اطلاعات و ارتباطات مهمترین مسئلهدستگاههای اجرایی در استفاده از خدمات دانست و ادامه داد: امروز امنیت ملی کشورها و بهداشت آنها با امنیت فضای سایبر در آن جامعه ارتباط دارد./س


 

 

برچسب ها: مشاور ، رسمی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.