دبیرمجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هفته آینده نخستین قرارداد سرمایه گذاری با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال در بافت فرسوده آغاز می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، عیسی امامی، دبیرمجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه های فرهنگی استان گفت: استان گلستان یکی از استان های مطرح در حوزه فرهنگ، هنر و ادب کشور است.

وی حرکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقش استان را در حوزه فرهنگ و هنر و معرفی اقوام و زبان و گویش و تنوع محصولات فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در نشست با وزیر ارشاد بر توجه ویژه این وزارتخانه به استان تاکید شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره مربوط به حوزه فرهنگ استان دارای نارسایی هایی است، تصریح کرد: نمایندگان استان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در اجرای این مهم کمک می کنند.

امامی افزود: نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده نیز برای جذب بیشتر اعتبارات فرهنگی تلاش خواهند کرد و امیدواریم ضعف منابع را نداشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش گردشگری استان گفت: هفته آینده نخستین قرارداد سرمایه گذاری با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال در بافت فرسوده آغاز می شود.

امامی افزود: این یکی از سرمایه گذاری های ملی است و شرکت فعال آن نیز گلستان را نام شرکت خود برگزیده و ثبت کرده است.

وی با اشاره به نشست هشت ساعته خود با استاندار و انتظارات خود در اجرای فعالیت های برنامه محور، تصریح کرد: همه باید برنامه محور باشند و افق 1404 استان و شاخص هایی که می تواند در این افق ایجاد کند، فعالیت ها صورت گیرد و هر دستگاه اجرایی هدفی را برای رسیدن به اهداف بالادستی داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه با معاونت برنامه ریزی استان، هر دستگاه موظف شد برنامه خود را در افق بیست ساله نظام (1404) مشخص کند.

وی تقویت مدیریت استان را از اهداف مجمع نمایندگان استان بیان کرد و گفت: خروجی جلسه برگزار شده با استاندار خروجی خوبی داشت.

امامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در موسسات مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان نیز اظهارداشت: استان گلستان کانون توجه به موسسات اعتباری است.

وی افزود: با نشستی که با مدیرکل بانک مرکزی برگزار شد مقرر شد موسسه قوامین مسئولیت موسسه اعتباری اعتماد ایرانیان را برعهده بگیرد و این مسئله در اسرع وقت برابر با دستور بانک مرکزی انجام شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل اخیر استان و جذب اعتبار 36 میلیارد تومانی آن از سوی هیئت دولت، گفت: با نشست مجمع نمایندگان استان با معاونت راهبردی 36 میلیارد و 650 میلیون تومان برای خسارات سیل اخیر استان از سوی معاونت راهبردی مصوب شد.

وی افزود: در این مصوبه، 23 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت تسهیلات، یک میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت تسهیلات بلاعوض و 12 میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ارزان با بهره 4 درصد برای بازسازی مناطق شهری و آسیب دیده مصوب شد.

امامی ادامه داد: این مصوبه در هیئت دولت تصویب و به استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به منابع استان گفت: استان گلستان 31 میلیاد ریال منابع دارد و 60 هزار میلیارد ریال مصارف که این نشان از 100 درصدی مصارف است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: با اطلاعات معاونت راهبردی، 450 میلیارد تومان مصوبه برای تقویت بنگاه های اقتصادی زودبازده برای پروژه هایی که پیشرفت فیریکی داشته اند ولی از اعتبار آن تخصیص نیافت در دستور سریع قرار داده شد تا بانک های استان نسبت به توزیع منابع اقدام کنند.

وی با اشاره به اشتغال استان گفت: حضور سرمایه گذار در استان حاکی از امر مهم اشتغال است.

امامی افزود: هر چه سرمایه گذاری صورت گیرد می تواند فرصت اشتغالزایی مناسبی را فراهم کند.

وی با اشاره به بخش ورزش گفت: در بخش ورزش نشست های خوبی برگزار شده است و هر چه زیرساخت های ورزشی در زمینه های بسکتبال، والیبال، کشتی، کبدی و غیره توجه شود، می توان هم در سطح ملی و فراملی حضور جدی داشت.

امامی افزود: ورزش استان در دولت نهم و دهم رشد قابل توجهی داشته است و امیدواریم با تلاش و تعامل بیشتر مدیران استان بتوان شرایط بسیار عالی را در حوزه ورزش استان بدست آورد.

وی در خصوص بهره برداری از المان بسیج نیز گفت: به بره بردار صحبت شده و به زودی کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به زیباسازی شهری نیز گفت: به دلیل مجاورت با جنگل سعی شده کمتر در زمینه زیباسازی شهر گرگان سرمایه گذاری شود.

امامی افزود: ما باید ناهارخوران دیگری ایجاد کنیم و به فکر ترافیک ناهارخوران بود تا از هزینه های غیرقابل جبران جلوگیری شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.