یک سیاستمدار آمریکایی با اشاره به تلاش های آمریکا برای حمایت از رژیم آل خلیفه و نگاه داشتن این رژیم در بحرین تصریح می کند: ایران، رهبری مقاومت در برابر آمریکا را بر عهده دارد.

شبکه خبری الجزیره اخیراً در یکی از برنامه های تلویزیونی خود به موضوع بحرین پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، الجزیره در این برنامه سوالات مختلفی را به بحث گذاشت اما مهمانان برنامه بصورتی ناخواسته وارد این بحث شدند که چرا آمریکا از هیچ تغییری در بحرین حمایت نمی کند و با حمایت های خود از پلیس بحرین در حال بیان تلویحی این نکته است که مایل به سرنگونی آل خلیفه نیست؟!
در ادامه بخش هایی از گزارش الجزیره را می خوانید.

***
طی دو سال گذشته، هر کشور عربی که شاهد ناآرامی بوده است؛ آمریکا از آن کشور خواسته است که به تغییرات تن در دهد. اما این ماجرا برای کشور ساحلی بحرین به عنوان یکی از اصلی ترین متحدان آمریکا در خلیج فارس متفاوت است و مقامات ایالات متحده درباره حوادث این کشور سکوت کرده اند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه، تظاهرات مردم را که از مدت ها قبل آغاز شده به شدت سرکوب می کنند. آنها همچنین تظاهرکنندگان را نیز دستگیر و شکنجه می کنند و این اقدامات بیش از یکسال و نیم است که ادامه دارد. این در حالی است که برخی سازمان های حقوق بشری نیز تایید کرده اند که رژیم بحرین را بر خلاف قوانین حقوق بشری، مخالفان خود را دستگیر و شکنجه می کند.

_ مایکل پوسنر، از مقامات وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که آمریکا باید در ارزیابی های خود از بحرین، روراست باشد.

این مقام آمریکایی در عین حال، بدون اشاره به حمایت تسلیحاتی آمریکا از رژیم بحرین تصریح می کند که دولت آمریکا با برخی اقدامات مثل استفاده از گازهای اشک آور در بحرین مخالف! است.

وی همچنین بر این نکته نیز تاکید می کند که با توجه به خطراتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را تهدید می کند؛ اتحاد و همکاری آمریکا و بحرین یک ضرورت است.

به گزارش الجزیره، آمریکا از بحرین حمایت می کند. زیرا بحرین محل استقرار پنجمین ناوگان دریایی آمریکاست.

یک فعال بحرینی نیز در این زمینه با اشاره به جنایات رژیم آل خلیفه، به الجزیره می گوید: آنها حتی بچه ها را هم دستگیر و شکنجه می کنند. این در حالی است که آمریکا به افزایش اقدامات پلیسی در بحرین کمک می کند و تجهیزات پلیس را افزایش می دهد.

الجزیره در خلال برنامه خود با هیلاری مان، از سیاستمداران آمریکایی نیز گفتگو می کند.



خانم مان در این زمینه می گوید: اوضاع در بحرین به دلیل اقدامات سرکوبگرانه بحرانی است.

او همچنین با اشاره به تلاش های آمریکا در منطقه برای اتحاد بیشتر با بحرین در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران می گوید: ایران در مقابل سلطه خواهی آمریکا در منطقه خاورمیانه ایستاده است.

مان، تصریح می کند: ایران، رهبری مقاومت در برابر آمریکا را بر عهده دارد.
برچسب ها: سد ، تحریم ، امریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.