اداره كل پزشكي قانوني استان آذربايجان شرقي با انتشار جزئیات بیشتری از متوفیات زلزله آذربایجان، آمار نهايي فوت شدگان زلزله اخير اين استان را 258 نفر اعلام كرد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور دكتر بهرام صمدي راد با اعلام اين آمار افزود: از كل فوت شدگان زلزله اخير 171 نفر زن (66.3 درصد) و 87 نفرديگر مرد (33.7 درصد ) بودند.  
 
وي با اشاره به محدوده سني فوت شدگان زلزله تصريح كرد: 52 نفر از فوت شدگان زير 10 سال، 17 نفر 10 تا 19 سال، 54 نفر 20 تا 39 سال، 38 نفر 40 تا 59  سال، 58 نفر 60 تا 79 سال و 24 نفر 80 سال به بالا سن داشتند، اين در حالي است كه سن 15 نفر از اين فوت شدگان نامعلوم گزارش شده‌است. از محدوده سنی متوفیات زلزله می توان به این نتیجه رسید که سن 82 نفر از قربانیان بالای 60 سال و پس از آن 52 نفر زیر 10 سال بوده است.
 
با توجه به گستردگي منطقه درگير و تخريب در 300 روستا واقع در مناطق زلزله زده، پزشكي قانوني استان ضمن ارائه خدمت به مراجعين عادي در مركز تمامي امكانات خود را براي تسريع در امر خدمت رساني به هموطنان به كار گرفت و علی رغم محدودیت پزشک، با اعزام تيم های تخصصي به مناطق زلزله زده در كوتاه‌ترين زمان ممكن نسبت به طي فرايندهاي قانوني مربوط به درگذشتگان حادثه اقدام كرد.
 
همچنين با توجه به دفن تعدادي از درگذشتگان بدون طي مراحل قانوني، با مراكز امدادي، درماني و فرمانداری ها مکاتباتی صورت گرفت تا پس از بررسي و جمع‌آوري تمامي موارد ارائه شده آمار نهايي فوت شدگان تهيه و اطلاع رسانی شود.
 
گفتني است در اين حادثه، تيم های تخصصی پزشكي قانوني متشكل از 16 پزشك و  نيروهاي پشتيبان كار رسيدگي به اجساد به جاي مانده از زلزله را انجام مي دادند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.