سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پس از پایان یافتن مراحل خاکبرداری مناطق زلزله زده عملیات ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این مناطق آغاز می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با بیان اینکه نزدیک به دو هزار خانوار توسط کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی شناسایی شده اند که نیاز به ساخت مسکن دارند، عنوان کرد: ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این مناطق بزودي آغاز می شود
انوري از پرداخت20 میلیون ریال وام بلاعوض برای مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد و افزود:این وامها علاوه بر وامهای اعطایی از طرف دولت پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به دو هزار خانوار توسط کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی شناسایی شده اند که نیاز به ساخت مسکن دارند،خاطرنشان کرد:بلافاصله پس از پایان یافتن مراحل خاکبرداری مناطق زلزله زده عملیات ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این مناطق آغاز می شود.
حسین انواری ادامه داد:در این راستا هماهنگی های لازم با استان های همجوار برای کمک رسانی بیشتر انجام شده است تا هرچه سریعتر و پیش از شروع فصل سرما عملیات ساخت مسکن این عزیزان به نتیجه مطلوبی برسد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: شروع ساخت و ساز در این مناطق می تواند تاثیر روحی عمیقی بر زلزله زدگان داشته و جو نشاط را بین زلزله زدگان افزایش دهد.
وی افزود:کمیته امداد قصد دارد در کنار مددجویان به تسهیل فرآیند ساخت مسکن این عزیزان بپردازد و برای این کار برنامه ریزیهای دقیقی از طرف ستادهای بحران و حوزه های عمرانی کمیته امداد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه کمک خیرین برای احداث مسکن مددجویان نقشی اساسی دارد،افزود:خوشبختانه مردم در این ارتباط اعتماد خوبی به کمیته امداد داشته و کمکهای خوبی تاکنون جمع آوری شده است که این امر موجب سریعتر شدن عملیات ساخت و سازها می شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه اظهارداشت:باید با اجرای برنامه های مختلف دینی و اجتماعی، نشاط روحی و امید به آینده را به مردم منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی بازگرداند.
وی خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در نظر داریم به صورت ویژه از دانشجویان مددجوی این شهرستانها که در اثر زلزله دچار مشکلات بیشتری شده اند،حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه آسیب دیدگان این حادثه بیش از خسارات جسمی و مادی، دچار صدمات روحی شده اند،تصریح کرد:کمیته امداد با ارسال تیمهای متخصص مشاوره ای قصد کاهش آلام این عزیزان را داشته و توانسته گامهای موثری در این حوزه بردارد.
حسين انواری افزود: کمیته امداد استان برنامه دقیقی جهت جمع آوری اطلاعات از مناطق آسیب دیده اجرا کرده است و باید بر اساس این اطلاعات خانواده هایی که بیشترین آسیب را دیده اند در اولویت امداد رسانی قرار گیرند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت:در نظر داریم زنانی و کودکانی که در این حادثه سرپرست خانواده خود را از دست داده اند شناسایی کرده و زیر چتر حمایت کمیته امداد قرار دهیم.
وی افزود:تامین مایحتاج ضروری این افراد به همراه تامین مسکن مقاوم در برابر خطارتی که در آینده ممکن است این خانواده ها را تهدید کند از برنامه های اصلی کمیته امداد است.
حسین انواری خاطرنشان کرد: همچنین فراهم آوردن نیازهای تحصیلی کودکان آسیب دیده در زلزله اخیر از دیگر اولویتهای برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار