يک کارشناس سياست خارجي گفت: حضور بیش از 130 سران و نمايندگان كشورهای مختلف در تهران نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه منزوی نبوده و شکاف عمیقی که میان دولتمردان غربی وجود دارد، حاکی از انزوای غرب در جامعه جهانی است.

حسن‌هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: برگزاری این اجلاس موفقیتی چشمگیر و بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و اقدامی در جهت مقابله با توطئه‌های فراوان صهیونیست‌ها و آمریکا علیه کشورمان است.

وي در ادامه افزود: حضور سران و نمايندگان 130 كشور در ايران نشان می‌دهد جمهوری اسلامی نه تنها منزوی نيست، بلكه شكافی در جامعه جهانی ساخته دست آمريكا وجود دارد كه حاكی از انزوای غرب است؛ چرا كه آنها تصور می‌كنند با تكيه بر كشورهای معدودی می‌توانند جامعه جهانی را شكل دهند.

هاني زاده با بیان اینكه اعضای كشورهای جنبش عدم تعهد همواره از حقوق هسته‌ای صلح آمیز ایران دفاع كرده‌اند، تصريح کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه كشورمان برگزاری این اجلاس در تهران می‌تواند در شكستن تحریم‌ها و ایجاد فضای باز بین‌المللی برای ایران موثر واقع شود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: وقتی دشمن به برخی از كشورها فشار می‌آورد تا در اين اجلاس شركت نكنند، نشان می‌دهد كه اين كنفرانس تأثير بسزايی در عرصه بين‌المللی خواهد داشت و ايران به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت، می‌تواند منطق خود را كه برگرفته از قرآن و تشيع بوده و متناسب با فطرت انسان است، حاكم كند.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: اجلاس ، هانی زاده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار