معاون عمراني استاندار تهران گفت: شهر پرند با توجه به ساخت فني و نوين شهرسازي با استاندارد‌هاي روز دنيا، قابليت تبديل شدن به پايتخت اداري کشور را دارد و هم‌اكنون فاز اول متروي اين شهر در حال تكميل و بره‌برداري است.

محمد‌رضا محمودي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌هاي شبانه‌روزي دفتر فني‌ ـ عمراني استانداري و فعاليت‌هاي کارشناسانه در مورد انتخاب شهرداري شايسته‌، خوشبختانه اين فعاليت‌ها به ثمر نشست و شهردار پرند معرفي شد.

وي ادامه داد: با سپرده شدن مديريت شهري فازهاي 0 و 1 و 2 شهر پرند به شهرداري فعاليت خدمات شهري افزايش خواهد يافت تا شهروندان فهيم پرند از وجود شهرداري به عنوان نهادي مردمي و خدمات‌رسان محروم نباشد.

محمودي افزود: کارهاي اجرايي شهرداري پرند از اواخر شهريور ماه آغاز و مديريت شهري به طور کامل در اختيار شهردار و معاونانش قرار خواهد گرفت.

معاون عمراني استاندار تهران با اشاره روند رو به جلوي پروژه متروي تهران ـ پرند خاطرنشان كرد: خاکبرداري راه‌هاي مشخص شده براي ريل‌گذاري در حال اتمام است و تا‌کنون 17  کيلومتر از سمت پرند به تهران از سوي شرکت عمران پرند تکميل و آماده ريل‌گذاري شده است.

محمودي با بيان اينکه فاز اول اين پروژه يعني حد‌فاصل تهران ـ فرودگاه امام‌ خميني(ره) تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد و آماده بهره‌برداري خواهد شد، افزود: طبق توافقاتي که صورت گرفته تمام کارهاي عمراني متروي تهران تا فرودگاه امام‌ خميني تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسيد و کارکنان فرودگاه حضرت امام‌، مسافران خارجي و مردم تهران مي‌توانند به راحتي براي عبور و مرور به فرودگاه از مترو استفاده کنند.

* آخرين وضعيت مترو اسلامشهر و ورامين

وي با اشاره به فازهاي عملياتي مترو در شهرستان‌هاي اسلامشهر، ورامين، شهريار تصريح كرد: خط متروي شهريار در حال مطالعه و رايزني است اما در خصوص خط اسلامشهر کارهاي مطالعاتي مربوطه به اتمام رسيده و براي شروع عمليات عمراني آن نيازمند بودجه هستيم تا کار با قوت تمام شروع شود اما در منطقه ورامين نيز زير‌سازي‌هاي مربوطه توسط شرکت راه‌آهن انجام شده و براي تکميل و راه‌اندازي و ريل‌گذاري اين خط مترو به شرکت مترو تهران سپرده شده تا کارهاي تکميلي را انجام شود.

محمودي با تاکيد بر اينکه بايد بودجه‌هاي بيشتري به وسعت بخشيدن مترو در شهرستان‌هاي تهران اختصاص يابد، خاطر‌نشان کرد: براي متروي ورامين که به تازگي کارهاي آن آغاز شده، تاکنون 150 ميليارد تومان با محاسبه هزينه‌هاي خريد واگن و قطار اختصاص يافته است.

* پرند پتانسيل‌هاي زيادي در امر خدمات‌رساني
دارد

معاون عمراني استاندار تهران در خصوص تبديل شدن شهر پرند به عنوان پايتخت اداري کشور اظهار داشت: شهر پرند با توجه به زيز ‌ساخت‌هاي مناسب و رعايت اصول شهرسازي، پتانسيل‌هاي زيادي در امر خدمات‌رساني به مردم و کشور دارد.

محمودي ادامه داد: شهر پرند 100 هزار واحد مسکوني مهر را در خود با توجه به ساخت نوين دنيا جا داده و اين واحدها غير از پروژه‌هاي بزرگي است که در دستور کار شرکت عمران قرار دارند بنابراين با اين همه ويژگي، مي‌توان گفت شهر پرند آمادگي تبديل شدن به پايتخت اداري کشور را دارد.

وي با تاکيد بر اينکه مشکلات آبرساني در شهر پرند در فازهاي 4،5،6و7 رو به پايان است، خاطر‌نشان کرد: با تامين آب مورد نياز مردم در اين فازها از تهران و کانال محموديه و ديگر مناطق در حال انجام است و به زودي مشکلات در اين بخش به طور کلي برطرف خواهد شد.

معاون عمراني استانداري تهران در مورد آخرين اقدامات شهرداري و استانداري‌ براي ميزباني هر‌چه بهتر تهران براي اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: تمام کارهاي عملياتي و طرح‌هاي زيبا‌سازي مشخص شده و به طور صد‌در‌صد به اتمام رسيده و هم‌اکنون بخشي از خط‌کشي‌ها و نصب تابلوهاي ترافيکي در بعضي از مناطق در حال انجام است كه ظرف يکي دو روز آينده تکميل مي‌شود.

محمودي با تاکيد بر اينکه شهرداري در جمع آوري متکديان از چهار راه‌ها و خيابان‌ها عملکرد خوبي از خود نشان داده است، افزود: طرح جمع‌آوري متکديان پيش از برگزاري اجلاس طرح خوبي بود که شهرداري آن را به طور کامل انجام داد و آن‌ها را در اختيار سازمان‌هاي بهزيستي، گرم‌خانه‌ها و مسئولان انتظامي داد و اميدوارم با تدام در اجراي اين طرح، ديگر شاهد اين متکديان که هم باعث آرزدگي خاطر مردم و زشت شدن چهره شهر مي‌شود، نباشيم.

معاون عمراني استاندار تهران در خاتمه يادآور شد: اميدواريم با برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، برگ ديگري از قابليت‌هاي ايران اسلامي به جهانيان ثابت و تيري بر چشمان خصمانه استکبار باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: محمودی ، پرند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار