مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت : یک راس کانگورو ضبط شده از فرد قاچاقچی در حال انتقال به تهران است.

 
حمید صالحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي  باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این کانگورو  از فرد قاچاقچی در سهل آباد شهرستان نهبندان کشف شده ،بیان کرد : این فرد  از زاهدان به سمت مشهد حرکت می کرده که در ایستگاه ایست و بازرسی ماموران نیروی انتظامی متوقف و دستگیر می شود.
وی ادامه داد:با حضور یگان حفاظت محیط زیست استان در محل این کانگورو تحویل ماموران این سازمان شده است لذا  با توجه به نداشتن شرایط مساعد برای نگهداری این گونه آن را به باغ وحشی در تهران منتقل کرده ایم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی افزود : فرد قاچاقچی به مراجع قانونی تحویل داده شده تا بنا بر قانون با وی برخورد شود.
صالحی با اشاره به اینکه نقل و انتقال هر نوع گونه حیوانی ممنوع است  ، تصریح کرد : این مهم فقط با داشتن مجوز کتبی از سازمان محیط زیست امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه انتقال این حیوانات باعث بوجود آمدن مشکلات زیست محیطی برای حیوان و زیستگاه وی خواهد شد ، خاطرنشان کرد : این حیوانات تحت حمایت کنوانسیون های بین المللی است و امکان دارد علاوه بر مجازات داخلی فرد مجرم با مجازات مجامع بین المللی نیز روبرو شود.
* باغ وحش ارم آماده انتقال کانگورو است
مدیر باغ وحش ارم از شرایط آماده این باغ وحش برای انتقال این کانگورو خبر داد.
قندالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه فضایی مجزا برای این گونه در نظر گرفته شده است ، گفت :این حیوان در راه انتقال به باغ وحش ارم است. /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار