روزنامه الشرق به نقل از گزارشي نوشت، حمله به ايران هزينه اي 42 ميليارد دلاري براي اقتصاد اسرائيل در پي خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه چاپ قطر در پايگاه اينترنتي خود مي افزايد گروه اطلاعات کار بي دي آي کوويس روز سه شنبه پيش بيني کرد اگر اسرائيل براي متوقف کردن برنامه هسته اي ايران به اين کشور حمله کند، اقتصاد اين رژيم با زياني بالغ بر 167 ميليارد شکل(معادل 42 ميليارد دلار) مواجه خواهد شد.
بي دي آي کوويس که يک گروه پژوهشي معتبر است فاش ساخته است زيانهاي مستقيم اقتصاد اسرائيل بالغ بر 47 ميليارد شکل معادل 5.4 درصد توليد ناخالص داخلي رژيم صهيونيستي در سال 2011 خواهد شد و خسارتهاي غيرمستقيم آن که به مدت سه تا پنج سال به خاطر از بين رفتن فرصت هاي شغلي ادامه خواهد داشت سالانه 24 ميليارد شکل خواهد بود.
اين گزارش تاکيد کرده است جنگ با حزب الله لبنان در سال 2006 که 33 روز طول کشيد رشد اقتصاد اسرائيل را به ميزان 0.5 درصد کاهش داد و هزينه هاي مستقيمي را مانند خسارتهايي که به ساختمانها و تاسيسات زيربنايي اقتصادي وارد کرد و ساير زيانها بالغ بر 1.3 درصد به توليد ناخالص داخلي اين رژيم آسيب زد.
اين گروه مطالعاتي در گزارش خود افزوده است: در صورت وقوع جنگي با همان حجم، زمان و خسارتها، مي توان پيش بيني کرد خسارتي بالغ بر 16 ميليارد شکل به اقتصاد اسرائيل وارد شود، بعلاوه منطقي است اگر فرض کنيم چنانچه جنگي رخ بدهد مرکز سرزمين هاي اشغالي را که 70 درصد فعاليت هاي اقتصادي اين رژيم در آنجا صورت مي گيرد، در بر خواهد گرفت. در اين گزارش اشاره شده است توليد ناخالص داخلي اسرائيل در سال 2011 بالغ بر 870 ميليارد شکل بوده است.
گفتني است استانلي فيشر رئيس بانک مرکزي اسرائيل در ماه اوت جاري درخصوص وقوع بحران اقتصادي در صورت جنگ با ايران هشدار داده بود.
برچسب ها: اسرائیل ، خسارت ، ایران ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار